نماد سایت Aznews TV

جنگنده های میگ-۲۹ آذربایجان با موشک‌های اسرائیلی دشمن را هدف قرار خواهند داد

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی، این اطلاعات در یک کانال تلگرامی به نام «نیروهای مسلح آذربایجان» منتشر شده است.

در این گزارش جزئیاتی از این معامله ارائه نشده است، اما می‌گوید این موشک‌ها برای استفاده در جنگنده‌های میگ-۲۹ وارد زرادخانه نیروی هوایی آذربایجان شده‌اند.

موشک‌های «آی-دربی ای آر» توسط شرکت اسرائیلی رافائل ساخته می‌شوند و یک مدرنیزاسیون عمیق از موشک‌های خانواده دربی هستند. ارزش هر تیر موشک ۳۰۰ هزار دلار است.

موشک های «آی-دربی ای آر» برد متوسطی دارند و می توانند هدف را از فاصله ۱۰۰ کیلومتری مورد اصابت قرار دهند.

وزن کل موشک ۱۱۸ و وزن کلاهک ۲۳ کیلوگرم است. این موشک وقتی به سمت هدف شلیک می‌شود، تا میانه بُرد بر اساس سیستم هدایت اینرسی پرواز می‌کند و نزدیک به انتهای برد موشک به طور مستقل بر اساس سیگنال های راداری به سمت هدف نشانه می رود. کلاهک این موشک، لیزری بدون تماس است.

حامل های این موشک ها جنگنده‌های اف-۱۶ سی/دی، اف-۵، میراژ، جاس-۳۹ گریپن و همچنین جنگنده های میگ-۲۱ و میگ-۲۹ هستند.

میگ-۲۹ نیروی هوایی آذربایجان، ای‌ان‌تی

در سال ۲۰۱۹، هند نیز اعلام کرد که قصد دارد موشک های هوا به هوای آر-۷۷ روسیه را کنار بگذارد و موشک های «آی-دربی ای آر» را از اسرائیل خریداری کند. در این رابطه بعدا اطلاعات بیشتری منتشر نشد.

لازم به ذکر است که شرکت اسرائیلی رافائل موشک های ضد تانک «اسپایک ان‌لوس» (Spike NLOS) و «اسپایک» را در اختیار ارتش آذربایجان قرار می دهد.

این موشک ها در سال ۲۰۲۰ در جنگ ۴۴ روزه قره‌باغ تعداد زیادی از تجهیزات نظامی ارمنستان را منهدم کردند.

اکنون تجهیز جنگنده های میگ-۲۹ آذربایجان به موشک های هوا به هوا «آی-دربی ای آر» به این هواپیماها اجازه می دهد تا اهداف هوایی را بدون وارد شدن به برد سامانه های پدافند هوایی کوتاه و میان برد دشمن به طور دقیق مورد اصابت قرار دهند.

خروج از نسخه موبایل