نماد سایت Aznews TV

حمله‌های هوایی اسرائیل به شرق و جنوب لبنان همزمان با ادامه تنش‌ها در مرز دو کشور

شنبه ۱۸ فروردین، ارتش اسرائیل اعلام کرد که مواضع حزب‌الله را در عیتا الشعب، ارنون و طیر حرفه در جنوب لبنان بمباران کرده است.

همزمان آژیر حمله‌های راکتی در مناطق اسرائیل در مرز با لبنان به صدا درآمد.

ارتش اسرائیل همچنین اعلام کرد که یکی از پهپادهای این کشور با موشک زمین به هوای حزب‌الله بر فراز جنوب لبنان سرنگون شده است.

حزب‌الله در بیانیه‌ای مسئولیت سرنگونی این پهپاد را به عهده گرفت و گفت این پرنده هدایت‌پذیر از نوع پهپاد چندمنظوره هرمس ۹۰۰ بوده است.

ساعاتی پس از سرنگونی این پهپاد، ارتش اسرائیل اعلام کرد در واکنش به اقدام حزب‌الله در سرنگون کردن یک پهپاد این کشور، هواپیماهای جنگنده اسرائیل یک مجتمع نظامی و سه زیرساخت نظامی حزب‌الله را در منطقه بقاع در شرق لبنان هدف حمله قرار دادند.

رویترز به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد یکی از حمله‌های هوایی اسرائیل به روستای جنتا در دره بقاع، یک اردوگاه آموزشی حزب‌الله را هدف قرار داد.

العربیه نیز گزارش داد اسرائیل در یک حمله هوایی دیگر به منطقه السفری در نزدیکی بعلبک، یک انبار خالی اسلحه را هدف قرار داد.

دور جدید درگیری‌های اسرائیل و حزب‌الله در حالی صورت می‌گیرد که با گذشت کم‌تر از یک هفته از حمله اسرائیل به ساختمان کنسولی سفارت جمهوری اسلامی در دمشق، پیش‌بینی‌ها درباره چگونگی واکنش ایران همچنان موضوع بحث رسانه‌های غربی و مقام‌های حکومتی است.

از زمان آغاز جنگ حماس و اسرائیل، درگیری‌ها بین حزب‌الله لبنان و اسرائیل نیز شدت گرفته و همین امر باعث افزایش نگرانی‌های بین‌المللی درباره گسترش دامنه جنگ به نقاط دیگر منطقه شده است.

حزب‌الله لبنان تاکید کرده تا زمانی که حمله‌های اسرائیل به نوار غزه ادامه دارد، این گروه به حمله‌های خود به اهداف اسرائیل ادامه خواهد داد.

پس از گذشت شش ماه از جنگ اسرائیل و حماس، ارتش اسرائیل اعلام کرد ۹ هزار و ۱۰۰ راکت از غزه، سه هزار و ۱۰۰ راکت از لبنان و ۳۵ راکت از سوریه به داخل اسرائیل شلیک شده‌اند.

خروج از نسخه موبایل