جهان

اصلاحات گسترده در سیستم مهاجرتی اتحادیه اروپا

بر اساس آنچه مارگاریتس شیناس، نایب رئیس کمیسیون اروپا اعلام کرد، پارلمان اروپا و کشورهای عضو اتحادیه اروپا در پایان مذاکرات بسیار طولانی، در مورد انجام اصلاحات گسترده در سیستم مهاجرت و پناهندگی به توافق رسیدند.

این اصلاحیه مشتمل بر تدوین مجموعه‌ای از متون است که شامل اعمال نظارت‌های بیشتر بر ورود مهاجران به قلمرو اتحادیه اروپا و ایجاد مراکزی بسته در نزدیکی مرزها برای بازگرداندن افرادی که درخواست پناهندگی‌شان به سرعت رد می‌شود و همچنین ایجاد سازوکار همبستگی الزامی میان کشورهای عضو اتحادیه برای کمک به کشورهایی که با فشارهای زیادی روبرو هستند، می‌شود.

در راستای اصلاح سیاست‌های مهاجرتی اروپا، پارلمان فرانسه، سه‌شنبه 28 آذر، سرانجام لایحه قانون بحث‌برانگیز مهاجرت در این کشور را پس از آن‌که با حمایت 349 عضو و مخالفت 186 عضو مجلس نمایندگان تصویب شده و مدت کوتاهی پس از تایید آن در مجلس سنا، از تصویب نهایی گذراند.

اگرچه تصویب این متن نشان‌دهنده پیروزی اکثریت پارلمانی است، اما پیامدهای سیاسی جدی داشته و قوانین را علیه مهاجران تشدید می‌کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، در پایان مذاکرات طولانی و دشوار که سه‌شنبه به پایان رسید، اعضای مجلس ملی و سنای فرانسه بر روی نسخه‌ای مشترک از متن بحث‌برانگیز به توافق رسیدند.

احزاب راست و راست‌گرای افراطی در حالی به این متن رای مثبت دادند، که حزب چپ به آن رای منفی داد.

از سوی دیگر، احزاب میانه‌رو حامی دولت بر سر متن این لایحه قانونی اختلاف‌نظر داشتند.

این در حالی است که جرالد دارونین، وزیر کشور از تصویب این پیش‌نویس قانون استقبال کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا