نماد سایت Aznews TV

رئیس جمهور روسیه: “آذربایجان سرزمین‌های خود را پس گرفت”

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان تی، ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه ۲۷ آبان در کانال تلویزیونی روسیه ۲۴ هنگام صحبت در مورد قره باغ این سخنان را اظهار داشت.

پوتین گفت: “هیچ کس، حتی ارمنستان نیز استقلال قره باغ را به رسمیت نشناخته است. این از منظر حقوق بین الملل به چه معناست؟ آذربایجان در حال بازگرداندن سرزمین هایی بود که از نظر جامعه جهانی به عنوان قلمرو آذربایجان شناخته شده بود. در این رابطه، [آذربایجان] این حق را نیز داشت هر متحدی را انتخاب کند که در این امر به او کمک کند.”

پوتین تأکید کرد که آذربایجان یک کشور مستقل است و “حق دارد متحدان خود را هر طور که صلاح می داند انتخاب کند.” وی افزود: “چه کسی می تواند به آن اعتراض کند؟”

پوتین همچنین در مورد مرکز ترکیه و روسیه در مورد قراباغ گفت: “ما در خاورمیانه و همچنین گشت های مشترک و کاروان های مشترک در مرزهای سوریه، در منطقه ادلب، در مرز سوریه و ترکیه تجربه بسیار خوبی داریم. در اینجا نیازی به چنین تعاملی نیست. اما توافق کردیم که یک مرکز مشترک ایجاد کنیم که از پهپادها استفاده کند و با کمک آن ما به طور مشترک وضعیت در امتداد مرز را رصد، اطلاعات را دریافت و با هم تجزیه و تحلیل کنیم.”

او در باره استقرار مرکز نظارت بر آتش‌بس نیز گفت: “مرکز نظارت مشترک در خاک آذربایجان مستقر خواهد شد. آذربایجان حق تصمیم گیری مستقل را دارد. او هرجا صلاح بداند [این مرکز] قرار خواهد گرفت.”

خروج از نسخه موبایل