آذربایجان

کمبود علوفه و تلف شدن دام عشایر در اردبیل / راه ۲۸۵ روستا مسدود است

به دنبال بارش چند روزه برف در مناطق مختلف استان اردبیل، کمبود علوفه و نهاده‌های دامی به تلف شدن دام عشایر و روستاییان منجر شده است.

آماده نبودن چراگاه‌ها و کمبود نهاده‌ها و علوفه‌های دامی به تلف شدن دام عشایر و روستاییان در مناطق مختلف استان به ویژه مشگین‌شهر منجر شده است.

معاون استاندار اردبیل که از مناطق گرفتار در برف و کولاک گرمی و انگوت بازدید می‌کرد، ضرورت بازگشایی این محورها و مسیرهای ارتباطی را بسیار ضروری اعلام کرد و گفت: «با گذشت ۴ روز از آغاز بارش سنگین برف همچنان راه ۱۸۵ روستای استان اردبیل مسدود است و این امر مانع از امدادرسانی به روستاییان واقع در مسیرهای کوهستانی و صعب‌العبور شده است.»

رضا قاسمیان ضرورت تأمین نان و سایر اقلام ضروری این روستاییان را یادآور شد، دولت باید با تأمین غذا، دارو، نان و سوخت مورد نیاز به این روستاییان امدادرسانی کند.

کمبود علوفه باعث تلف شدن دام عشایر شده است و هم اکنون راه ۲۸۵ روستا مسدود است.

اما به دنبال بارش سنگین برف در نخستین روزهای سال ۱۴۰۱ احشام روستاییان و عشایر نیز در مضیقه تأمین علوفه و نهاده‌های دامی هستند به طوری که در گرمی، مشگین‌شهر و مناطق عشایری دامنه‌های سبلان تأمین نیازمندی‌های جامعه دامپروری با مشکلات و نارسایی‌های جدی روبه‌رو شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان اردبیل ادامه داد: «در حال حاضر تمامی راه‌های اصلی و فرعی استان باز است و تردد در آنها با زنجیر چرخ و تجهیزات زمستانی ادامه دارد اما راه ۲۸۵ روستا مسدود شده است.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا