اقتصادایرانسلامتی و زندگیسیاست

سخنگوی وزارت امور خارجه: ۷ میلیارد دلار پول ایران در کره جنوبی است

عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، در واکنش به ارسال محموله پزشکی از سوی کره جنوبی به ایران گفت «۷ میلیارد دلار پول ایران در کره جنوبی است.»

سیدعباس موسوی، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی، امروز دوشنبه ۱۲ خرداد در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران داخلی، درباره ارسال محوله جدید پزشکی از کره جنوبی به ایران به ارزش ۵۰۰ هزار دلار، با لحنی کنایه دار عنوان کرد: «خیلی زحمت کشیدند!»

سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید «ما حدود دو سال با کره‌ای‌ها مذاکره کردیم. اما از آنجایی که آنها به حرف آمریکایی‌ها گوش می‌دهند، منتظر پاسخ آمریکا بودند.»

آقای موسوی در باره موضوع مذاکرات دو ساله با کره‌ای‌ها تصریح کرد «۷ میلیارد دلار پول ایران در کره است که باید به کشور ما عودت داده می‌شد اما آنها در این زمینه هم غفلت و هم تعلل داشتند.»

او همچنین بر این نکته تاکید کرد که «اقدام جدید کره، گام کوچک اما با تاخیر فراوان.»

وزارت امور خارجه کره جنوبی روز پنج‌شنبه، ۸ خرداد اعلام کرد که کره جنوبی یک محموله دارویی به ارزش ۵۰۰ هزار دلار که برای درمان یک بیماری ارثی (“گوشر” Gaucher) به کار گرفته می‌شود، روز جمعه به ایران می‌فرستد.

همچنین شبکه رادیویی کی.بی.اس کره جنوبی اعلام کرده بود که وزارت امور خارجه کره جنوبی محموله دیگری از تجهیزات پزشکی و دارویی به ارزش ۲ میلیون دلار را ماه دیگر به ایران خواهد فرستاد.

تبادلات تجاری کره جنوبی و ایران از زمان سخت‌تر شدن تحریم‌های آمریکا علیه ایران، متوقف شده بود.

دولت سئول از آن موقع به رایزنی با واشنگتن پرداخته است تا بتواند تجارت با ایران را از سر بگیرد. آمریکا در نهایت صادرات بشردوستانه به ایران را در تاریخ ۶ آوریل سال جاری تحت یک مجوز کلی مجاز اعلام کرد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا