نماد سایت Aznews TV

سرطان، زنگ خطر سلامت در آذربایجان غربی!

سرطان یکی از پرخطرترین و سخت‌ترین بیماری‌ها در بین افراد مختلف جامعه است که در حال حاضر نیز به شدت در بین مردم شایع شده است.

به گزارش باریش، در گذشته جلوگیری و درمان سرطان‌های مختلف سخت و غیر قابل ممکن بود اما امروزه با پیشرفت علم و تکنولوژی تا حد زیادی در جلوگیری و درمان بیماری سرطان مؤثر و اثر گذار بوده است.

از دلایل مبتلا به بیماری سرطان می‌شود به استعمال دخانیات، مصرف الکل، تغذیه نامناسب، افزایش وزن و چاقی، سبک زندگی نادرست و کم تحرکی، عوامل خطر ساز ژنتیکی، عفونت مزمن با برخی ویروس‌ها و باکتری‌ها و عوامل خطر محیطی و شغلی از مهمترین دلایل ابتلا به سرطان به شمار می‌رود.

به گفته کارشناسان مربوطه و طبق آمارهای موجود، سرطان دومین عامل مرگ و میر در آذربایجان‌غربی است که این آمار زنگ خطری برای افزایش این بیماری در سنین مختلف در استان می‌باشد و شایع‌ترین آن سرطان مثانه و ریه است.

نظرات پزشکان در مورد بیماری سرطان گویای آن است که در جامعه کنونی و با توجه به ورود تکنولوژی به حریم درمان بیماری‌ها اگر بیماری سرطان زودتر تشخیص داده شود قابل کنترل و درمان است.

استفاده از تغذیه غذایی مناسب مانند میوه‌ها و سبزیجات و همچنین ویتامین‌های مختلف، کاهش استرس و انجام ورزش‌ در طول روز تا حد زیادی در جلوگیری از بروز سرطان می‌تواند اثر گذار باشد.

در طول سال یک الی دو بار مراجعه به پزشک و انجام چکاب الزامی است اما متاسفانه در شرایط فعلی دغدغه مردم به حدی افزایش پیدا کرده که این امر محقق نمی‌شود و به دست فراموشی سپرده شده است که  احتمال خطر بروز سرطان در این مواقع بیشتر مشاهد می‌شود.

در این مواقع افزایش آگاهی مردم در شناسایی بیماری و مراجعه به موقع به پزشک می‌تواند تبعات مثبتی در پی داشته که امیدواریم با آگاهی از این بیماری تا حد زیادی از بروز آن پیشگیری کنیم.


خروج از نسخه موبایل