نماد سایت Aznews TV

صد و سی کشور به بازسازی اساسی مالیات جهانی بازگشتند

به گزارش پلیتیکو، در یک توافق مهم، ۱۳۰ کشور توافق کردند، از ۱۵ درصد حداقل نرخ مالیات شرکتی حمایت کنند و بزرگترین شرکتهای جهان را مجبور به پرداخت مالیات در کشورهایی کنند که کالاها و خدمات خود را به فروش می رسانند؛ حتی در کشورهایی که این شرکتها حضور فیزیکی ندارند.

به گزارش نیویورک‌تایمز، توافقنامه اولیه که با پیش‌گامی واشنگتن و مذاکره در سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، در حالی توسط اقتصادهای بزرگ از جمله چین، هند و روسیه پذیرفته شد که قبلاً از چنین توافقی حمایت نمی‌کردند.

باربادوس، ایرلند و هفت حوزه با مالیات پایین دیگر به این توافق اعتراض کردند و معتقد بودند که این توافق موجب تضعیف حاکمیت آنها می شود.

معافیت های این توافق هنوز در حال مذاکره است و در حال حاضر به نفع صنعت حمل و نقل و دارایی های مشهود مانند ماشین آلات است. پیش بینی می شود این توافق در ماه اکتبر نهایی شود و پس از آن کنگره ایالات متحده و سایر مجالس قانونگذاری ملی نیاز به تصویب آن دارند.

باربارا آنگوس از موسسه ارنست و یانگ به واشنگتن پست گفت: “[این توافق] به همکاری و هماهنگی بی سابقه ای بین کشورها، نه فقط در طراحی قوانین بلکه در اعمال آنها نیز، نیاز دارد.”

خانم آنگوس افزود: “مقامات دولت [بایدن] استدلال می کنند فشار وی برای حداقل مالیات جهانی به دموکراسی ها کمک می کند تا بیشتر در خدمت شهروندان باشند.”

خروج از نسخه موبایل