آذربایجانفرهنگ و هنر

سرکنسول ترکیه در تبریز: «تبریز برای من مرکز دنیاست‌» +گزارش تصویری

حسین گون گور، سرکنسول ترکیه در تبریز، طی بازدید از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، افزود؛ تبریز برای من مرکز دنیاست

حسین گون گور، سرکنسول ترکیه در تبریز ضمن بازدید از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با هیات رئیسه این دانشگاه دیدار کرد.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، حسین گون گور، سرکنسول ترکیه در تبریز در رأس هیاتی در روز دوشنبه ۱۰ تیر ماه ۹۸ از دانشگاه شهید مدنی آذربایجان بازدید کرد.

در این دیدار که آقای عیسی زاده نماینده وزارت امور خارجه ایران در استان آذربایجان شرقی نیز حضور داشت. دکتر حسن  ولی زاده، رئیس دانشگاه شهید مدنی آذربایجان، ضمن معرفی توانمندیها و ظرفیت‌های علمی_ پژوهشی دانشگاه به لزوم بهره مندی از نزدیکی فرهنگی ایران و ترکیه برای توسعه ارتباطات علمی تحقیقاتی دانشگاههای دو کشور اشاره کرد و گفت: ما با ۱۰ دانشگاه ترکیه تفاهم نامه همکاری برقرار کرده ایم و با توجه به وضعیت و شرایط کنونی استفاده از نقاط قوت دانشگاههای دو کشور برای گسترش ارتباطات عملی پژوهشی و اجرای طرحهای مشترک برای حل مسائل مشترک به ویژه مشکلات زیست محیطی و صنعتی امری بسیار ضروری می‌باشد.

حسین گون گور سرکنسول ترکیه در تبریز نیز در سخنانی با اشاره به لزوم تلاش در جهت ایجاد و تقویت ارتباطات مختلف فرهنگی و اقتصادی و توسعه ارتباطات و همکاریهای بین المللی بین دو کشور،  گفت: تبریز برای من مرکز دنیاست. لذا لازمست در جهت توسعه همکاریهای علمی دوجانبه خصوصا دانشگاههای این استان با دانشگاههای ترکیه همت کنیم.

گون گور در ادامه افزود: بر خود لازم می‌دانیم از هیچ کوششی در جهت توسعه مناسبات و همکاری‌های علمی پژوهشی بین دو کشور  دریغ نورزیم. سرکنسول ترکیه در پایان این دیدار یک نهال درخت در محل دانشگاه غرص نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا