آذربایجان

عادی سازی روابط اسرائیل و ترکیه؛ احتمال بازگشایی سفارت آذربایجان در اسرائیل

روزنامه «ینی مساوات» جمهوری آذربایجان در گزارشی نوشت: «با بازگشایی مجدد سفارت ترکیه در اسرائیل و تعیین سفیر میان دو کشور، گشایش سفارت آزربایجان در اسرائیل در دستور کار قرار دارد!.»

پس از عادی سازی روابط میان دو متحد قدیمی یعنی ترکیه و اسرائیل، احتمالا در آینده نزدیک شاهد افتتاح سفارت جمهوری آزربایجان در اسرائیل باشیم.

روزنامه «ینی مساوات» در این باره نوشت: «در پی تصمیم ترکیه و اسرائیل برای بازگشایی سفارت ها، گشایش سفارت جمهوری آزربایجان در اسرائیل نیز در دستور کار قرار دارد و زیاد طول نخواهد کشید!.»

ینی مساوات به نقل از الخان شاهین اوغلو، مدیر موسسه تحقیقاتی اطلس نوشت: « قبلا آزربایجان در اسراییل نمایندگی تجاری دایر کرده است. نیاز است که این نمایندگی به سفارت تبدیل شود. بعضا گفته می شود که این کار می تواند در روابط جمهوری آذربایجان با کشورهای عربی و ایران مشکل ایجاد کند و فشارهایی را مشاهده بکنیم. ایران با ارمنستان مناسبات راهبردی دارد و اگر ایران ایرادی می گیرد، باید به ارمنستان فشار آورد، زیرا ارمنستان در اسراییل سفارت باز کرده است

شاهین اوغلو افزود: «کشورهای عرب نیز خودشان در سال های اخیر مناسبات دیپلماتیک با اسراییل برقرار کرده اند. امارات عربی متحده و عربستان سعودی تماس هایی با اسراییل دارند. سفارت ترکیه در اسراییل بازگشایی می شود و در اورشلیم نیز سرکنسولگری دارد. ما نیز می توانیم همزمان با گشایش سفارتمان در اسراییل، کنسولگری مان در اورشلیم را نیز بگشاییم. در آنجا می توانیم تماس هایی را با اعراب شروع کنیم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا