نماد سایت Aznews TV

قوه قضاییه ایران: درباره آتش‌سوزی اوین برای 25 نفر پرونده تشکیل شده است

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه ایران امروز در نشست خبری خود درباره آتش‌سوزی در زندان اوین و جان باختن شماری از زندانیان گفت: برای 25 نفر پرونده تشکیل شده است.

سخنگوی قوه قضاییه ایران با تکذیب اخبار مربوط به فرار برخی زندانیان از اوین، تصریح کرد: در این حادثه دلخراش 8 نفر فوت شدند و 25 نفر شناسایی شدند و برای آنها پرونده تشکیل شده است و ممکن است که به این تعداد اضافه شود یا از این تعداد کم شود.

وی بدون پاسخگویی به شمار بازداشتی‌های مربوط به اعتراضات اخیر در شهرهای مختلف ایران، اظهار کرد: با دستور رئیس قوه قضاییه دادسراها با سرعت و دقت لازم امور را انجام دادند و بخشی از پرونده‌ها منتهی به صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست شده است و حسب مورد به دادگاه ارجاع می‌شود. طبق گزارش‌ها از محاکم، این محاکمات در استان‌های تهران، البرز، اصفهان و کردستان آغاز شده است.

ستایشی درباره دستگیری چند تبعه فرانسوی توسط نیروهای امنیتی ایران نیز گفت: این یک پرونده مهم است که ابعاد آن نیاز به کار فشرده دارد و اکنون در مرحله تحقیقات قرار دارد که با دقت، سرعت و صحت در حال انجام است. اتهامات این افراد اجتماع و تبانی به قصد ارتکاب جرم علیه امنیت کشور و جاسوسی است.

سخنگوی قوه قضاییه ایران در بخش دیگری از سخنان خود از پیگیری قضائی بازیگران، ورزشکاران و روزنامه‌نگارانی که از اعتراضات گسترده هفته های اخیر حمایت کرده اند خبر داد و افزود: پرونده‌هایی در این رابطه تشکیل شده و عده‌ای از این افراد به استناد دلایل موجود موازین قوانین احضار شده‌اند و از آنها سوال شده و حسب مورد بازداشت شدند.

آناتولی

خروج از نسخه موبایل