خاورمیانهسیاست

ترکیه 15 مارس را روز جهانی همبستگی علیه اسلام هراسی اعلام کرد

وزارت خارجه ترکیه طی اطلاعیه در نخستین سالروز حمله تروریسیتی به دو مسجد کرایست‌چرچ نیوزلند٬ 15 مارس را روز جهانی همبستگی علیه اسلام هراسی اعلام کرد.

وزارت خارجه ترکیه با انتشار بیانیه ای در نخستین سالروز حمله تروریستی به مساجد نور و لینوود در کرایست‌چرچ نیوزلند را که در نتیجه آن 51 نفر از جمله زنان و کودکان به قتل رسیده بودند، روزجهانی همبستگی علیه اسلام هراسی اعلام کرده است.

در این بیانیه همچنین آمده است:

“یاد قربانیان حمله ترورسیتی 15 مارس 2019 در دو مسجد در کرایست‌چرچ که در آن 51 تن از جمله یک شهروند ترکیه به قتل رسیده را گرامی میداریم. برای دومین بار 15 مارس را روز جهانی همبستگی علیه اسلام هراسی اعلام می کنیم.

ترکیه در دوران ریاست سازمان همکاری اسلام و پس از آن در چارچوب مبارزه علیه اسلام هراسی در نشست های بین المللی نقش عمده داشته و به تلاش‌های خود در این راستا ادامه خواهد داد”.

در بیانیه این وزارت خانه آمده است: در نشست فوق‌العاده کمیته اجرایی سازمان همکاری اسلامی که در سطح وزرای خارجه این سازمان در 22 مارس 2019 در استانبول و در نشست دیگر این سازمان در ماه مه که در شهر مکه برگزار شد٬ 15 مارس را روزجهانی همبستگی علیه اسلام هراسی اعلام کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا