خاورمیانه

«ایالات متحده با ۱۲ کشور» برای واکنش به حملات حوثی‌ها در حال مذاکره است

یک مقام وزارت دفاع ایالات متحده به خبرگزاری العربیه انگلیسی گفت که واشینگتن در راستای تلاش‌های خود برای ایجاد یک گروه ضربت دریایی به منظور برقراری امنیت رفت و آمد کشتی‌های تجاری در دریای سرخ با دست‌کم ۱۲ کشور رایزنی کرده است.

مقامات آمریکایی گفته‌اند که به دنبال راه‌هایی برای گسترش نیروی ضربت چندملیتی ۱۵۳ هستند که در بحرین مستقر است. گروه ضربت چندملیتی ۱۵۳ متشکل از ۳۹ کشور است.

این مقام وزارت دفاع ایالات متحده می‌گوید که مذاکرات واشینگتن اکنون متمرکز بر ۱۲ کشور است که می‌توانند به گروه ضربت فعلی برای تامین امنیت دریایی کمک کنند.

العربیه انگلیسی می‌نویسد که این مقام وزارت دفاع ایالات متحده توضیح نداد که واشینگتن در حال مذاکره با چه کشورهایی است.

از آغاز جنگ کنونی اسرائیل با حماس تاکنون، حوثی‌های یمن چندین فروند موشک به اسرائیل شلیک کرده‌اند. کشتی‌های جنگی آمریکا نیز طی این مدت هدف موشک‌های حوثی‌ها قرار گرفته‌اند.

ارتش آمریکا اعلام کرد حوثی‌ها روز دوشنبه با استفاده از موشک‌های کروز خود به نفتکش استریندا که در حال عبور از تنگه باب المندب در دریای سرخ بود، حمله کردند.

حوثی‌ها مسئولیت این حمله را بر عهده گرفتند و مدعی شدند که این نفتکش قرار بود به اسرائیل نفت خام تحویل بدهد. اما صاحبان نروژ نفتکش استریندا گفتند که این نفتکش عازم ایتالیا بوده و برنامه‌ای برای توقف در اسرائیل نداشته است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا