آذربایجانایران

تداوم سرکوب در دانشگاه‌های آذربایجان‌جنوبی؛ صدور حکم تعلیق برای ۱۶ دانشجوی دانشگاه علوم پزشکی تبریز

در پی برگزاری برگزاری تجمعات اعتراضی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در اعتراض به حملات شمیایی به مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی، شورای انضباطی این دانشگاه دست‌کم ۱۶ تن از دانشجویان را بین یک تا دو ترم از تحصیل محروم کرد.

بر پایه رأی بدوی صادر شده توسط شورای انضباطی دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تبریز علیه شماری از دانشجویان این دانشگاه، دست‌کم ۱۶ دانشجو به مدت یک تا دو ترم از تحصیل منع شدند. بر اساس این حکم شش دانشجو به مدت دو ترم و ۱۰ دانشجو به مدت یک ترم از حضور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز منع شده و حکم تعلیق دریافت کرده‌اند.

شوراهای صنفی دانشجویان ، با انتشار این خبر، اسامی شماری از دانشجویان تعلیق شده را منتشر کرده است که در آن «مهران سلیمانی»، «عرفان ربیعی»، «سینا توحیدی»، «شهین دبستانی» و «پیروز رحمان‌زاده»، هر کدام به مدت دو ترم و «علی عیسی‌پور» به مدت یک ترم به اتهام «شرکت در بلوا و آشوب» از تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تبریز منع و حکم تعلیق دریافت کرده‌اند. همزمان احکام ۱۰ نفر از دانشجویان برای رسیدگی به شورای مرکزی انضباطی وزارت بهداشت ارسال شده است که امکان صدور احکام بلندمدت محرومیت از تحصیل (سه نیمسال یا بیشتر) را برای این دانشجویان فراهم می‌کند.

حکم تعلیق برای دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در پی برگزاری تجمع ۱۶اسفند۱۴۰۱ در این دانشگاه در اعتراض به حملات شیمیایی مستمر به مدارس و خوابگاه‌های دانشجویی صادر شده است. پیش‌تر ۴۰ تن از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی تبریز به دلیل شرکت در این تجمع با دریافت پیامک به کمیته انضباطی احضار شده بودند.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز طی حدود شش ماه گذشته و در پی آغاز اعتراضات سراسری، یکی از مراکز اعتراضی جنبش دانشجویی در آذربایجان بوده است. شماری از دانشجویان این دانشگاه طی این مدت توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند، دست‌کم یک دانشجو به نام «آیلار حقی» پس حضور در اعتراضات ضدحکومتی توسط نیروهای امنیتی کشته شد و «رضا رضازاده»، رزیدنت ارتوپدی دانشگاه علوم پزشکی تبریز به اتهام توهین به رهبری بازداشت و در این پرونده به شش ماه زندان محکوم شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا