نماد سایت Aznews TV

پاسخ ایران به نامه برجامی آمریکا ارسال شد

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه اظهار داشت: پس از دریافت پاسخ آمریکا درباره پیش‌نویس برجام، آن را به دقت بررسی کرده و پاسخ‌های ایران پس از ارزیابی در سطوح مختلف، ساعاتی پیش به هماهنگ‌کننده تحویل داده شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت امور خارجه ایران، وی همچنین گفت: متن ارسالی ایران دارای رویکردی سازنده با هدف نهایی کردن مذاکرات است.

از سوی دیگر، یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا نیز گفته است: پاسخ ایران را از طریق اتحادیه اروپا دریافت کرده‌ایم. ما در حال بررسی آن هستیم و از طریق اتحادیه اروپا پاسخ خواهیم داد، اما متأسفانه این (پاسخ ایران) سازنده نیست.

علی واعظ، تحلیلگر ارشد گروه (آمریکایی) بین‌المللی بحران در امور ایران نیز در توئیترش نوشته است: متاسفانه با اين پاسخ ايران، فرصت صادرات نفت ايران به اروپا در زمستان امسال هم از دست رفت.

دکتر سیامک قاسمی، مدیر موسسه اقتصادی «بامداد» نیز گفته است: به نظر می‌رسد همین برجام نصفه‌ونیمه هم پَر! ‏ما که بخیل نیستیم. نوش جان امارات و قطر و ترکیه و عربستان سعودی و عراق و همه ذی‌نفعان داخلی و خارجی!

مصطفی نجفی، روزنامه‌نگار اصولگرا و سردبیر سایت «تابناک» هم درباره آینده روند مذاکرات نوشته است: ‏خبرها حاکی از آن است که طرف آمریکایی پاسخ ایران را مثبت ندانسته و احتمالا بار دیگر از توافق دور و بن‌بستی دیگر بر مذاکرات هسته‌ای حاکم خواهد شد.

خبرگزاری آناتولی

خروج از نسخه موبایل