نماد سایت Aznews TV

پرزیدنت ترامپ: توافق تجاری بزرگ با چین بسیار نزدیک است

پرزیدنت ترامپ: توافق تجاری بزرگ با چین بسیار نزدیک است

دونالد ترامپ رئیس جمهوری ایالات متحده آمریکا پنجشنبه‌شب در پیامی توئیتری نوشت: به «توافق بزرگ» با چین «بسیار» نزدیک می‌شویم. آن‌ها این [توافق] را می‌خواهند، ما هم همینطور.

 

ایالات متحده آمریکا قرار است روز ۱۵ دسامبر نزدیک به ۱۶۰ میلیارد دلار از کالاهای چین را مشمول تعرفه کند و به خاطر همین موضوع مقام وزارت بازرگانی چین ابراز امیدواری کرده است تا به سرعت توافق حاصل شود.

 

پیش از این «گائو فنگ» سخنگوی وزارت بازرگانی چین گفته بود اگر قرار است توافقی حاصل شود باید تعرفه های آمریکا علیه کالاهای صادراتی چین لغو شود.

 

در ۱۸ماه گذشته که جنگ تجاری میان دو کشور جریان دارد، آمریکا ۳۶۰ میلیارد دلار و چین ۱۵۰ میلیارد دلار از کالاهای آن کشور را تحت افزایش تعرفه قرار داده‌اند. با این حال در این مدت نمایندگان سیاسی و تجاری دو کشور چندین بار به گفت وگو پرداختند اما هنوز این جلسات پردامنه نتیجه عملی در برنداشته است.

 

دونالد ترامپ هفته گذشته گفته بود برای چنین توافقی احتمالا باید تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰ آمریکا صبر کرد.

 

وی همچنین در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در لندن گفت: من هیچ ضرب‌الاجلی [برای توافق تجاری با چین] ندارم. چه بسا با ایده منتظر ماندن برای بعد از انتخابات [ریاست جمهوری] برای توافق با چین موافق هستم. اما آن‌ها می‌خواهند اکنون توافق کنند؛ باید ببینیم که توافق درستی خواهد شد یا خیر. باید توافق درستی باشد.

 

آنچه مشخص است، چین و آمریکا برای کاهش تنش‌های اقتصادی به توافق تجاری نزدیک شده‌اند.

 

.

 

.

 

خروج از نسخه موبایل