ایرانسلامتی و زندگی

کرونا در ایران؛ آمار اعلام شده مبتلایان از ۳۶۰ هزارنفر فراتر رفت

سخنگوی وزارت بهداشت ایران از ۲۲۴۵ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور و افزایش شمار بیماران کووید-۱۹ به ۳۶۱ هزار و ۱۵۰ نفر تا ظهر امروز شنبه ۳ شهریور خبر داد.

سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت ایران همچنین، از جان باختن ۱۳۳ تن دیگر در ۲۴ ساعت گذشته در ایران خبر داد. به این ترتیب، آمار کل جان باخته‌گان ویروس کرونا در ایران به ۲۰ هزار و ۷۷۶ نفر رسید.

به گفته خانم لاری، از تعداد کل مبتلایان، ۳ هزار و ۸۴۸ نفر در وضعیت شدید این بیماری هستند.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ایران تا کنون  ۳۱۱ هزار و ۳۶۵ نفر هم بهبود یافته اند.

همچنین تا کنون ۳ میلیون و ۶۲ هزار و ۴۲۲ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در ایران انجام شده است.

استان‌های آذربایجان شرقی،مازندران، تهران، گلستان، خراسان شمالی، اردبیل، اصفهان، البرز، خراسان رضوی، قم، کرمان، سمنان، مرکزی، یزد و گیلان همچنان در وضعیت قرمز قرار دارند.

استان‌های آذربایجان غربی، فارس، ایلام، لرستان، هرمزگان، زنجان، قزوین، بوشهر، همدان، چهارمحال و بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.

بر این اساس: «در حال حاضر ۱۳۹ شهرستان در وضعیت قرمز بیماری و ۹۹ شهرستان در وضعیت هشدار بیماری قرار دارند.»

حسین کریم، رئیس دانشگاه علوم پزشکی البرز اعلام کرد که تاکنون حدود ۱۵ هزار نفر در این استان به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و ۹۰۲ نفر دیگر نیز فوت کرده‌اند. وی تعداد بیماران بستری شده بد حال فقط در ۲۴ ساعته گذشته را ۱۱۷ نفر اعلام کرد.

در همین زمینه، مهرداد شریفی معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز با بیان اینکه بالغ بر ۱۶۰۰ نفر از کارکنان این دانشگاه از ابتدا تاکنون به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند، خاطرنشان کرد که فارس کمترین میزان ابتلا و مرگ و میر پرسنل بهداشتی و درمانی را در کشور داشته است.

گفتنی است که این میزان تا دیروز یشکنبه ۲ شهریور در آذربایجان‌شرقی بیش از ۲ هزار مورد گزارش شده بود.

آقای شریفی علت کمترین میزان ابتلا و مرگ و میر پرسنل بهداشتی و درمانی در شیراز را به عواملی از جمله «منابع، تجهیزات و ملزومات پزشکی روزآمد» که به سیستم بهداشتی این استان مرکزی اختصاص یافته، مرتبط دانسته است.

در همین حال، سید عباس موسوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران اعلام کرد ۹۸۶ بیمار مبتلا به کووید-۱۹ در مراکز درمانی دو دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل بستری هستند که از این تعداد ۱۹۷ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های ویژه بستری هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا