ایران

حمله خامنه‌ای به عادی سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل؛ محکوم می‌کنیم

همزمان با مراسم حکومتی روز قدس در ایران، علی خامنه‌ای به شدت به عادی‌سازی رابطه برخی کشورهای عربی با اسرائیل تاخت و آن را «ساده‌لوحانه» خواند؛ سایر مقام‌های جمهوری اسلامی نیز تهدیدها علیه اسرائیل را تکرار کردند.

علی خامنه‌ای در سخنرانی خود که به زبان عربی از تلویزیون جمهوری پخش شد، از حملات هفته‌های اخیر فلسطینیان تمجید کرد و گفت: «تحرک اردوگاه جنین» اسرائیلی‌ها را دیوانه کرده است.

در پی وقوع حملات تروریستی در تل‌آویو و برخی مناطق دیگر، نیروهای اسرائیلی با حمله به اردوگاه جنین در کرانه باختری، با گروه‌های مسلح فلسطینی درگیر شدند و شماری از آنان را بازداشت کردند.

خامنه‌ای حملات اخیر را «نشانگر ابطال» طرح‌هایی مانند «اوسلو، طرح عربی دو دولتی، یا معامله قرن» خواند.

او همچنین با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی «حامی و طرفدار جبهه مقاومت» باقی مانده است، عادی‌سازی روابط کشورهای عربی با اسرائیل را محکوم کرد و سخنان مقام‌های این کشورهای عربی را «ساده‌لوحی» خواند.

رهبر جمهوری اسلامی درباره تهاجم روسیه به اوکراین نیز به «دروغگویان مدعی حقوق بشر در اروپا و آمریکا» تاخت و آنان را متهم کرد که «در قضیه اوکراین آن غوغا را به راه انداختند» اما درباره فلسطین «مهر سکوت بر لب زده‌اند».

روز جمعه همزمان با مراسم حکومتی روز قدس در ایران، رسانه‌ها از به نمایش درآمدن دو موشک خیبرشکن و عماد در خیابان‌های تهران خبر دادند و سایر مقام‌های جمهوری اسلامی نیز تهدیدها علیه اسرائیل را تکرار کردند.

موشک بالستیک «خیبرشکن» بهمن‌ماه گذشته «رونمایی» شد اما روز جمعه بار دیگر خبرگزاری تسنیم از رونمایی آن خبر دادند.

این موشک، که به نوشته آسوشیتدپرس نام آن اشاره‌ای است به حمله مسلمانان به یهودیان خیبر، ۱۴۵۰ کیلومتر برد دارد و به نوشته ایرنا، با ساخت این موشک، اسرائیل «برای نخستین بار» در برد «موشک‌های سوخت جامد تاکتیکی ایران» قرار گرفت.

روز جمعه همچنین حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، در یک سخنرانی ویدیویی برای مراسمی در غزه، با تکرار تهدیدها علیه اسرائیل، تهدید کرد که «تجاوزات» اسرائیل «بدون پاسخ نخواهد ماند».

او همچنین به کشورهای عربی که روابط خود را با اسرائیل عادی‌سازی کرده‌اند تاخت و گفت اسرائیل «سست‌تر از خانه عنکبوت است» و «لانه عنکبوت نمی‌تواند پناهگاهی امن برای عادی‌سازان باشد».

حسین طائب، رییس سازمان اطلاعات سپاه پاسداران، نیز گفت جمهوری اسلامی برای تهاجم اطلاعاتی علیه اسرائیل «قدرت‌سازی» کرده و «هیچ اقدامی علیه امنیت جمهوری اسلامی بی پاسخ نخواهد ماند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا