آذربایجانجهان

جیحون بایراموف: ۶۲ خرابکار ارمنی در خوجاوند دستگیر شدند

نامه‌ای که از سوی جیحون بایراموف در مورد اقدامات بی‌ثبات کننده ارمنستان به آنتونیو گوترش فرستاده شده‌بود، به عنوان سند شورای امنیت منتشر شد.

نامه ای که از سوی جیحون بایراموف وزیر خارجه جمهوری آذربایجان در مورد اقدامات ارمنستان با هدف بی ثباتی در منطقه و بر خلاف قوانین بین المللی و بیانیه سه جانبه ۱۰ نوامبر به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد فرستاده شده‌بود، به عنوان سند مجمع عمومی سازمان ملل و شورای امنیت منتشر شده است.

به گزارش بخش فارسی گروه خبری ای‌ان‌تی به نقل از وزارت خارجه آذربایجان، این نامه از فعالیتهای ارمنستان که صلح، همکاری و توسعه در منطقه را تهدید می کند، در حالی خبر می دهد که آذربایجان پس از بیانیه سه جانبه ۱۰ نوامبر، اقدامات گسترده ای را برای بازسازی و احیای مجدد در تمام مناطق تحت تأثیر درگیری آغاز کرده است.

این گونه که، با اشاره به فعالیت های خرابکارانه نیروهای مسلح ارمنستان در منطقه آزاد شده خوجاوند آذربایجان و در نتیجه عملیات ضد تروریستی توسط سرویس‌های مربوطه آذربایجان، اعضای گروه خرابکاری ۶۲ نفری ارمنی دستگیر شدند.

یک ماه پس از امضای بیانیه مشترک، دبیرکل سازمان ملل مطلع شد که چنین فعالیت های خرابکارانه ای توسط نیروهای مسلح ارمنستان در سرزمین های شناخته شده بین المللی آذربایجان سندی بر نقض فاحش ارمنستان از اصول حقوق بین الملل و تعهدات متعهد در بیانیه است.

این نامه حاوی درخواستی است برای انجام اقدامات فوری بمنظور جلوگیری از چنین فعالیتهایی با هدف بی ثبات سازی مناطق آذربایجان توسط ارمنستان است. همچنین بر نقش مهم جامعه جهانی، از جمله سازمان ملل، در حمایت از اجرای بیانیه مشترک، که قول می دهد روابط همسایگی خوب در منطقه را احیا کند، تأکید می شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا