آذربایجانایران

محکومیت اقدامات تروریستی در استادیوم شهر ماکو آذربایجان غربی

در دیدار مسابقات جام رمضان شهرستان ماکو آذربایجان غربی، تماشاگران با سردادن شعارهایی ضمن محکومیت اقدامات تروریستی، اعتراض خود را نسبت به جولان گروهک‌ تروریستی پژاک در منطقه و ادعاهای ارضی در قبال سرزمین‌های آذربایجان ، به نمایش گذاشتند.

به‌ گزارش منابع معتبر، «مرگ بر پژاک» و فریاد «آذربایجان» عنوان‌ برخی‌ از‌ شعارهای‌ هواداران‌ آذربایجانی‌ بود که‌ در جریان بازی‌ سر‌ داده‌ شده‌ است.

پژاک و یا حزب حیات آزاد کردستان شاخه‌ی ایرانی سازمان تروریستی حزب کارگران کردستان (پ‌ک‌ک) است. این گروه از سوی ایران، ترکیه، اتحادیه اروپا، ایالات متحده آمریکا و ژاپن به عنوان سازمان تروریستی شناخته می‌شود.

گفتنی است از دلایل سر دادن شعار مرگ بر پژاک در این بازی فوتسال، ادعای ارضی این حزب بر شهرهای غرب آذربایجان، کشتن انسان‌های بی‌گناه همچون سربازان وظیفه‌ای که از روی اجبار خدمت سربازی خود را در یگان‌های مرزبانی شهرهای مرزی استان آذربایجان غربی می‌گذرانند، ناامن کردن منطقه‌ی مذکور ، ایجاد رعب و وحشت در فضای شهرها، قاچاق انسان و مواد مخدر و… از طریق مرزها می‌باشد.

گفتنی است ۱۱فروردین ماه در جریان مسابقات جام رمضان شعار اصلی ملت تورک آذربایجان “آزادلیق، عدالت، میللی حوکومت” از سوی تماشاگران آذربایجانی سر داده شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا