جهانخاورمیانه

حملات حماس ارتباطی با نظر اکثریت مردم فلسطین ندارد

رئیس جمهوری آمریکا اشاره کرد که با رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه گفت‌وگو کرده است.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا درباره حمله هفتم اکتبر حماس به اسرائیل گفت که این حمله ارتباطی با اکثریت مردم فلسطین ندارد.

بایدن، یکشنبه 23 مهر در حساب کاربری خود در «ایکس» نوشت: «نباید از این واقعیت غافل شویم که اکثریت قریب به اتفاق فلسطینی‌ها هیچ ارتباطی با حملات وحشتناک حماس ندارند و در نتیجه آن رنج می‌برند

بایدن همچنین اشاره کرد که با محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطینی درباره ارسال کمک‌های بشردوستانه به غزه گفت‌وگو کرده است.

رئیس جمهوری آمریکا به محمود عباس گفت که با دیگر شرکا در منطقه برای ارسال کمک‌های بشردوستانه به مردم غزه در حال هماهنگی است.

از سویی، آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا پس از دیدار از 6 کشور عربی با هدف ممانعت از گسترش منازعه میان اسرائیل و حماس به یک جنگ منطقه‌ای، صبح دوشنبه مجددا به اسرائیل باز می‌گردد.

بلینکن، یکشنبه با عبدالفتاح السیسی، رئیس جمهوری مصر پیرامون بحران غزه در قاهره دیدار کرد و بنا به گفته سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، فردا دوشنبه برای دومین بار طی پنج روز اخیر به اسرائیل سفر می‌کند.

در همین رابطه، لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا، شنبه از اعزام دومین ناو هواپیمابر با هدف «ممانعت از حمله احتمالی به اسرائیل و جلوگیری از گسترش جنگ به مناطق دیگر خاورمیانه» خبر داد.

قرار است ناو هواپیمابر «‌داویت آیزنهاور» و کشتی‌های جنگی همراه آن به ناو هواپیمابر «جرالد فورد» در خاورمیانه بپیوندد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا