خاورمیانهسیاست

یمن: حوثی‌های مورد حمایت ایران کودکان را در درگیری‌های مارب به خدمت می‌گیرند

وزیر اطلاع‌رسانی دولت یمن اعلام کرد که شبه‌نظامیان حوثی‌ به دنبال افزایش تلفات در جبهه‌های استان مارب، اقدام به جذب دو برابری کودکان کرده‌اند.

خبرگزاری یمن «صبا» به نقل از معمر الاریانی، وزیر اطلاع‌رسانی این کشور اعلام کرد: «شبه‌نظامیان حوثی‌ از آغاز درگیری‌ها در مارب، یکی از آخرین پایگاه‌های غنی از نفت خود، تلفات زیادی داده و با کمبود جنگجو مواجه شده‌اند».

وی افزود: «حوثی‌ها برای پر کردن این شکاف شمار کودکان شبه‌نظامی را دو برابر کردند. این اقدام مقابل چشمان جامعه جهانی، سازمان ملل متحد و سازمان‌های حقوق بشری صورت گرفت. هیچ اقدامی برای جلوگیری از جنایات نسل کشی کودکان در کشور و بازداشت عاملان آن انجام نشد».

این مقام یمنی تصریح کرد: «حوثی‌ها کودکان را به خطوط مقدم نبرد در مارب فرستاد که منجر به کشته شدن، مجروحیت و اسارت صدها نفر از آنها شده است.»

درگیری‌ها میان نیروهای دولتی یمن و شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران از ماه اوت سال گذشته در جبهه‌های مختلف مجددا شدت گرفت و در ماه فوریه امسال، شبه‌نظامیان حوثی حملات خود به استان مارب یمن را تشدید کرده‌اند.

گفتنی است از سپتامبر ۲۰۱۴ تاکنون شبه‌نظامیان حوثی مورد حمایت ایران، کنترل صنعا و برخی مناطق این کشور را به دست گرفته‌اند. ائتلاف عربی به رهبری عربستان سعودی نیز از مارس ۲۰۱۵ تاکنون از دولت مشروع یمن حمایت می‌کند.

براساس گزارش‌ سازمان ملل متحد، طی حدود ۷ سال اخیر حدود ۲۳۵ هزار یمنی طی درگیری‌ها در این کشور کشته و زخمی شده‌اند. همچنین ۸۰ درصد از شهروندان یمنی به کمک‌های فوری بشردوستانه نیاز دارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا