جهان

وزارت دفاع آذربایجان: نیروهای ارمنی با همدیگر درگیر شدند؛ کشته و زخمی‌ها وجود دارد

"در نتیجه عملیات موفقیت آمیز نظامی و آتش‌بار دقیق ارتش آذربایجان علیه نیروهای مسلح ارمنستان، جامعه این کشور دچار وحشت، ارتش در هرج و مرج و فرارهای خودسرانه ار ارتش به اوج رسیده است."

وزارت دفاع آذربایجان اعلام کرد: “در نتیجه عملیات موفقیت آمیز نظامی و آتش‌بار دقیق ارتش آذربایجان علیه نیروهای مسلح ارمنستان، جامعه این کشور دچار وحشت، ارتش در هرج و مرج و فرارهای خودسرانه ار ارتش به اوج رسیده است.”

وزارت دفاع آذربایجان می‌گوید: “طبق اطلاعات به دست آمده، اختلافات شدیدی بین داوطلبان و پرسنل یگانهای ارتش ارمنستان بوجود آمده است. طوری که در یکی از این اختلافات، حتی سربازان علیه یکدیگر از سلاح استفاده کرده‌اند. همچنین، سربازان از ورود به میدان جنگ امتناع کرده، از مواضع خود بدون دستور از بالا عقب نشینی کرده و با فرارهای گسترده مواضع خود را ترک می‌کنند.”

“اختلاف بوجود آمده بین داوطلبان و نظامیان قراردادی در هنگ ۷ خط‌شکن ارمنستان، منجر به درگیری مسلحانه شد. در این درگیری، کشته و زخمی ها وجود دارد.”

“به فرماندهی بالاتر اطلاع داده شد که پرسنلی که در مسیر شهرک سوس در منطقه خوجاوند در حرکت بودند از اطاعت از فرمان خودداری کرده و منطقه را ترک کردند. اقدامات انجام شده برای بازگرداندن سربازان به مواضع خود بی نتیجه مانده است.”

“سربازان هنگ ۵۴۳ نیروهای مسلح ارمنستان بصورت گروهی از رفتن به قره باغ کوهستانی خودداری کردند. دادستان های نظامی که با عجله به این واحد نظامی آمده بودند، سربازانی که از رفتن به جنگ امتناع ورزیده بودند را تهدید به بازداشت کرده و آنها را مجبور به امضای تعهدی برای انجام هرگونه مأموریت رزمی کرده‌اند.”

همچنین، “حادثه مشابهی در یک واحد نظامی مستقر در شهرک کوتی ارمنستان رخ داد. نیروهای نظامی به دلیل امتناع از رفتن به جنگ توسط پلیس نظامی دستگیر شدند.”

به گفته وزارت دفاع آذربایجان، “با وجود تمام اقدامات تنبیهی صورت گرفته، رهبری وزارت دفاع ارمنستان در جلوگیری از این هرج و مرج ناتوان است.”

“دلیل عقب نشینی گسترده نظامیان ارمنی از نبرد نیز، فیلم های ویدئویی پیروزی های ارتش آذربایجان در میدان جنگ و انهدام تعداد زیادی از تجهیزات جنگی و نیروی انسانی در نتیجه حملات دقیق آتش به دشمن است.”

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا