جهانسیاست

فرمانده سپاه پاسداران سلامی: زیرساختهای آمریکا، ناتوان است و ما آماده هستیم تا به مردم آمریکا برای نبرد با کرونا، کمک کنیم.

حسین شریعتمداری سردبیر روزنامه کیهان و نماینده ولی فقیه در این روزنامه نیز سازمان «پزشکان بدون مرز» را «عروسک‌های آمریکایی» توصیف کرد.

در حالی که شمار روزانه کشته‌‌شدگان ناشی از ویروس کرونا در ایران با شیبی تند، روندی فزاینده دارد، چه بسار آمار امروز 26 مارس، بالاترین ارقام را نشان بدهد تا جائی که مسئولان ذیربط، اعلام کردند، شمار مرگ و میرها به 2234 مورد رسیده اما حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، ضمن رد پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران در مبارزه با کرونا، تاکید کرد، سخنان مسئولان آمریکایی در خصوص کمک به مردم ایران، «عوام فریبی» بیش نیست.

سلامی در سخنان خود که پنجشنبه 26 مارس 2020 از سیمای دولتی ایران پخش شد، گفت:  «آن‌ها خودشان گرفتار شیوع این ویروس شدند و زیرساخت‌های بهداشتی آن‌ها قادر نیست که در مقابله با این پدیده از مردم آمریکا محافظت کند. اگر ملت آمریکا نیاز به کمک دارند ما می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم ولی نیازی به کمک آن‌ها نداریم.»

انتقال ویروس

سلامی در فضای آکنده از انتقادهای نمایندگان مجلس و سیاسیون از سوی سپاه و نقش آن در انتقال ویروس کرونا به کشور از طریق شرکت هواپیمایی ماهان، در مورد رزمایش‌‌های دفاع بیولوژیکی سپاه پاسداران برای ضد عفونی کردن مناطق آلوده به ویروس کرونا، صحبت کرد.

موضعگیری های سلامی در چهارچوب کمپین سیاسی و رسانه‌ای است که رژیم ایران علیه ایالات‌متحده آغاز کرده است به طوری که رهبر ایران، با توجه به نظریه توطئه، واشنگتن را به تولید کرونا متهم کرده است.

خامنه‌ای پا را از این حد هم فراتر نهاد و ایالات‌متحده را متهم کرد که ویروس کرونا را متناسب با ژن‌های مردم ایران باز سازی کرده و پیشنهاد آمریکا برای کمک به ایران در مبارزه با این بیماری را، اقدامی نابخردانه توصیف نمود و رد کرد

توطئه ادعایی

این اظهارات منجر به رد کمک‌های خارجی از سوی ایران شد تا جائی که مقامات ایرانی و رسانه‌های رسمی، بشدت در حال ترویج نظریه توطئه ادعا شده هستند.

این تئوری توطئه، شامل حال سازمان «پزشکان بدون مرز» نیز گردید که ایران مبادرت به اخراج هیئت اعزامی این سازمان نموده که در کار ساخت مرکز مراقبت‌های ویژه 50 تختخوابی در اصفهان، برای معالجه بیماران بود و پس انتقادات تند دوایر نزدیک به رهبر انقلاب علیه سازمان و کارمندان آن، آنها متهم به «جاسوسی برای فرانسه» شدند.

در همین راستا، حسین شریعتمداری سردبیر روزنامه کیهان و نماینده ولی فقیه در این روزنامه، سازمان «پزشکان بدون مرز» را «عروسک‌های آمریکایی» توصیف کرد.

این در حالی است که مواضع خامنه‌ای با واکنش شدید مایك پومپئو، وزیر امور خارجه آمریكا مواجه شد که گفت: «رژیم ایران، هشدارهای مكرر مقامات بهداشتی كشور خود را نادیده گرفت و نخستین مرگ و میر ویروس ووهان را برای حداقل 9 روز، انكار كرد.»

وزیر خارجه آمریکا افزود: این رژیم همچنان به مردم ایران و جهان در مورد شمار موارد ابتلاء و مرگ و میر‌های ناشی از کرونا، دروغ می‌گوید.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا