ایراندانش و فن آوریسیاست

ایران در نقشه کرونا قره‌باغ اشغالی را «جمهوری قره‌باغ» خواند

جمهوری اسلامی ایران در نقشه نرم‌افزاری که برای نشان دادن مناطق پر ریسک کرونا مورد استفاده قرار داده، قره‌باغ اشغالی را به صورت «جمهوری قره‌باغ» انعکاس داد.

این در حالی‌است که در روزهای اخیر  در روزهای اخیر ویدیویی منتشر شده بود که نشان می داد کامیون‌ها و تریلی‌های ایران در خاک قره باغ اشغالی در حال انتقال کمک‌های غذایی و بهداشتی به این منطقه از خاک آذربایجان که در حال حاضر تحت اشغال ارمنستان است می باشند.
ویدیو را یک ارمنی که در قره باغ اشغالی ساکن است منتشر کرده و گفته بود با اینکه این تریلی‌ها در حال کمک رسانی به ما هستند اما این کاروان جنایت است. این آوردن مرگ است، ویروس کرونا به اینجا هم آمد و..

در پی این رویداد خلف خلف‌اف، معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان طی تماس‌های تلفنی با همتای ایرانی خود عباس عراقچی و همچنین جواد جهانگیرزاده سفیر ایران در باکو، نسبت به گزارش‌ها پیرامون ارسال کامیون‌های سوخت و غذا به قره‌باغ اشغالی اظهار نگرانی کرد و اعتراض نمود.

به گزارش سایت رسمی وزارت خارجه آذربایجان، در این گفتگوی تلفنی آقای عراقچی و جهانگیرزاده این موضوع را انکار کرده‌اند.

سفارت ایران در جمهوری آذربایجان نیز به این خبر واکنش نشان داده و با انتشار بیانیه‌ای گفته بود که آن تصویر ویدیویی جعلی است و از طرف دشمنان ایران و آذربایجان منتشر شده.

ارسال سوخت و غذا از ایران به قره‌باغ اشغالی در حالی است که آذربایجان در ابتدای شیوع کرونا در ایران برای کمک به این کشور برای مبارزه با کرونا ۵ میلیون دلار کمک کرد.

قره‌باغ کوهستانی حدود سه دهه است که در اشغال ارمنستان است و دولت خودخوانده آن به غیر از ارمنستان، از طرف هیچ دولتی به رسمیت شناخته نشده است.

دیروز هم خبرگزاری صدا و سیمای جمهوری اسلامی در خبری اعلام کرد که نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان از ایران به خاطر ارسال کالا قدردانی کرده و گفته بود: «از جمهوری اسلامی ایران که از هیچ تلاشی برای تامین ارسال به موقع کالا به ارمنستان خودداری نکردند تشکر کنم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا