اجتماعی

امام جمعه اردبیل: هدف آمریکا تجزیه ایران به کشورهای کوچک است

حسن عاملی، نماینده آیت اله خامنه ای و امام جمعه اردبیل با بیان این مطلب که «دشمنان» در آرزوی «شوم تجزیه ایران اسلامی» هستند، افزود: هدف «تجزیه ایران» به کشورهای کوچک «پیرو و تابع»، بارها از زبان «مقام های آمریکا»، «رژیم صهیونیستی» و «عربستان سعودی» بیان شده، اما ما آنها را ناکام خواهیم گذاشت.

به گزارش صدا و سیمای اردبیل، عاملی که در خطبه‌های امروز نماز جمعه اردبیل در مصلای این شهر سخن می گفت: با اشاره به اینکه هدف «تجزیه ایران» به کشورهای کوچک پیرو و تابع بارها از زبان «مقام‌های آمریکا، رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی» بیان شده اما راه ما مشخص و روشن است و با «لبیک به امام شهیدان و قیام عاشورا»، ایستادگی خواهیم کرد و دشمنان را ناکام خواهیم گذاشت.

 

او مدعی شد که «ویران کردن مراکز دانشگاهی، از کار انداختن توان نظامی، ترور نخبگان علمی، از میان برداشتن نخبگان نظامی، نابودی تاسیسات مهم و زیربنایی، برهم زدن امنیت داخلی و در نهایت تجزیه ایران»، «هفت» هدف مهم دشمنان علیه «ایران اسلامی» است.

حسن عاملی افزود: «دولت ترکیه خدمات استثنایی به آمریکا مخصوصا در سوریه انجام داده و جزو دوستان بسیار صمیمی آمریکاست ولی آمریکایی‌ها این هفته با تصویب نسل‌کشی ارامنه در مجلس سنا و با اهانت‌های شدید توئیتی ترامپ، ترکیه را به شدت تحقیر کردند. این امر نشان می‌دهد که به دوستی و مذاکره آمریکا امیدی نیست با اینکه اردوغان، تازه از سفر آمریکا برگشته است.»

 

.

.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا