آذربایجاناقتصاد

تولید روزانه یک هزار و 800 کیلوگرم عسل در آذربایجان غربی

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: عسل تولیدی این کنسرسیوم به کشورهای عراق، کویت و قطر صادر شده که قیمت هر کیلوگرم عسل صادراتی ۴.۵ دلار است.

امیر شهسوار امروز شنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: با این آمار هر واحد تولیدی به طور میانگین ۳۰۰ کیلوگرم عسل تولید می‌کند.

وی اضافه کرد: قیمت هر کیلوگرم عسل تولیدی ۴۰۰ هزار ریال است که به بازار مصرف عرضه می‌شود.

وی بیان کرد: همچنین از ابتدای امسال ۶۰ تُن عسل تولیدی این کنسرسیوم به کشورهای عراق، کویت و قطر صادر شده که قیمت هر کیلوگرم عسل صادراتی ۴.۵ دلار است.

وی ادامه داد: ۶۰ واحد وابسته به صنعت عسل در خوشه مربوط به این بخش در استان فعالیت می‌کند.

معاون صنایع کوچک شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌غربی گفت: این واحدهای تولیدی در بخش تولید کندو، تولید عسل، تولید داروی مورد نیاز صنعت زنبورداری و صنایع وابسته به عسل فعال است و  ۴۵۰ نفر در آن مشغول فعالیت هستند.

وی با اشاره به دستاوردهای خوشه عسل اظهار داشت: تولید پودرعسل برای نخستین بار در کشور از افتخارهای خوشه صنعتی عسل آذربایجان‌غربی است.

وی اضافه کرد: پودر عسل طبیعی همان عسل معمولی بوده و ماندگاری بیشتری دارد.

وی بیان کرد: پودرعسل در صنایع شیرینی سازی و صنابع وابسته به این امر کاربرد فراوانی دارد و بازار کشورهای حوزه خلیج‌، ارمنستان و جمهوری آذربایجان را هدف قرار داده است.

وی اضافه کرد: واحدهای تولیدی در قالب خوشه، فعالیت‌های همدیگر را هم‌پوشانی کرده و برای رسیدن به اهداف خود از جمله در حوزه تهیه مواد اولیه با قیمت مناسب و بازاریابی با یکدیگر ارتباط و همکاری برقرار می کنند.

خوشه صنعتی (Industrial Cluster) به مجموعه‌ای از واحدهای کسب و کار گفته می‌شود که در یک منطقه جغرافیایی و یک گرایش صنعتی متمرکز شده و با همکاری و تکمیل فعالیت‌های یکدیگر به تولید و عرضه تعدادی کالا و خدمات می‌پردازند و از چالش‌ها و فرصت‌های مشترک برخوردار هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا