خاورمیانه

روایت شاهدان از کشتار و تجاوز نیروهای حماس به شرکت‌کنندگان فستیوال موسیقی

مجله تبلت روایاتی از حمله نیروهای حماس به یک فستیوال موسیقی در جنوب اسرائیل منتشر کرده که در آن جزییاتی از تجاوز به دختران جوان در کنار اجساد دیگر شرکت‌کنندگان به دست نیروهای این گروه شبه‌نظامی به چشم می‌خورد.

این حمله با صدای انفجاری در ساعت هفت صبح روز شنبه در محل برگزاری فستیوال «سوپر نوا» در نزدیکی رعيم، در شمال غربی صحرای نگب، آغاز شد.

به گزارش این مجله، در ابتدا، شرکت‌کنندگان فکر کردند یک حمله موشکی پراکنده دیگر به اسرائیل صورت گرفته، اما پس از آن انفجارها قوی‌تر و مداوم شد و حدود پنج دقیقه ادامه یافت، تا اینکه موسیقی متوقف شد و نیروهای پلیس، که مسوولیت حفاظت از چهار تا پنج هزار شرکت‌کننده را داشتند، از آنان خواستند محل را ترک کنند.

در همان حال نیروهای حماس با خودروهای وانت خود در حال نزدیک شدن بودند و به محض رسیدن به روی مردم آتش گشودند، که در نهایت منجر به کشف أجساد دست‌کم ۲۶۰ نفر در روز پس از حمله شد.

شرکت‌کنندگانی که زنده ماندند، برای نجات جان خود شروع به دویدن در صحرای نگب کردند و نیروهای حماس، که به گفته یکی از شاهدان برخی‌شان ۱۶ یا ۱۷ ساله بودند، شروع به گرفتن آنان کردند و موفق شدند دست‌وپای برخی را بسته و با خود ببرند.

به گفته این شاهد، برخی از زنان همانجا «در کنار بدن‌های دوستانشان و جنازه‌ها مورد تجاوز قرار گرفتند.»

گفته می‌شود، چندین نفر از این قربانیان پس از تجاوز کشته شده‌ و برخی دیگر نیز به غزه برده شدند. عکس‌هایی هم در فضای مجازی منتشر شده، که نشان می‌دهد برخی از آنان را در حالی که خون از میان پاهایشان می‌چکد، در شهر می‌چرخانند.

یکی از شاهدان که پس از حادثه روز شنبه به منطقه بازگشت، گفت اجساد سرد و مثله شده دختران جوانی را دیده که به بسیاری‌شان از فاصله نزدیک شلیک شده.

بازمانده‌ای دیگر نیز تعریف کرد چگونه او و دوستانش توانسته‌اند با حرکت در امتداد جاده ــ طوری که آن را ببیند، اما دیده نشود – خودشان را با رساندن به یک آبادی نزدیک نجات دهند.

در نهایت حمله با مداخله نیروهای دفاعی اسرائیل پایان یافت و پس از آن نیروها توانستند با جستجو در کامیونت‌های حماس اقلامی چون آر‌پی‌جی، دستگاه‌های ارتباطی پیشرفته، کلاشنیکف، و سلاح‌های عمدتا ساخت شوروی پیدا کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا