ایران

روحانی: امروز راهی جز استقامت و ایستادگی نداریم

حسن روحانی گفت: اگر بعد از دو سال در برابر تحریم‌های بی سابقه «ملت ما به خوبی ایستادگی و مقاومت کرده اند» به این دلیل است که «مردم باور کرده اند» که نظام اسلامی ما در مسیر صحیح و درست قرار دارد.

حسن روحانی در «مراسم گرامیداشت سالگرد پیروزی انقلاب» اعلام کرد که کشورش سیاست تنش و تقابل را قبول ندارد و امروز راهی جز استقامت و ایستادگی در برابر متجاوزین وجود ندارد.

 

حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران در این مراسم گفت: اگر بعد از دو سال در برابر تحریم‌های بی سابقه، ملت ما به خوبی ایستادگی و مقاومت کرده اند به این دلیل است که مردم باور کرده اند که ظلم و تجاوز از ناحیه ستمگران است و باور کرده اند که نظام اسلامی ما در مسیر صحیح و درست قرار دارد و باور دارند که سیاست ما نباید سیاست ذلت و تسلیم باشد، گرچه ما سیاست تنش و تقابل را هم قبول نداریم.

او ادامه داد: مردم ما می‌دانند که امروز راهی جز استقامت و ایستادگی در برابر متجاوزین وجود ندارد.

او همچنین با اشاره به طرح صلح خاورمیانه که از سوی دونالد ترامپ مطرح شده است، گفت: «متجاوزینی که نه تنها بر ملت ما ظلم کردند و می‌کنند بلکه بر همه مسلمان‌های جهان به ویژه بر ملت مظلوم فلسطین ظلم می کنند.» در این روزها می‌بینیم «ننگ بزرگی» را که در تاریخ به عنوان قرن و معامله قرن ثبت کرده اند تا چه حد «ننگین و تنفرانگیز برای همه مسلمانان و آزادیخواهان جهان است». بنابراین در برابر «متجاوز راهی جز استقامت و ایستادگی و وحدت پیش روی ما نیست.»

روحانی همچنین خمینی را «پدر اسلامی خواهی و جمهوری خواهی در ایران» نامید و اضافه کرد: «جمهوریت اگر با اسلامیت پیوند نخورد تبدیل به دیکتاتوری می شود.»

رئیس جمهور ایران در ادامه با اشاره به انتخابات آتی مجلس این کشور ادامه داد: هر آن کس که مردم را برای حضور پای صندوق رای دلسرد کند از مشی «امام خمینی» فاصله دارد.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا