آذربایجاناجتماعیایرانسیاستویدیو

بازداشت سه نوجوان در تیکان‌تپه به جرم شادمانی از آزادسازی قاراباغ (ویدیو)

سه نوجوان ساکن شهر تیکان‌تپه (تکاب) به‌خاطر گرد هم آمدن و ابراز شادمانی به مناسبت آزادسازی قاراباغ توسط ماموران امنیتی ایران بازداشت شدند.

عصر روز پنجشنبه ۲۲ آبان ٩٩ ماموران اداره اماکن تیکان تپه، به تجمع شادی شهروندان تیکان‌تپه از آزادسازی قاراباغ که خارج از شهر برگزار شده بود، یورش بردند و سه نوجوان آذربایجانی به نام‌های «امیررضا مرادی پهلوان» ۱۶ساله و «حسین صدری» ۱۶ ساله و «علی صدری» ۱۵ ساله را به جرم ابراز شادمانی از آزادسازی قاراباغ بازداشت کردند.

ماموران امنیتی در جشن دیشب ۳ فعال ملی مدنی دیگر این شهر به نام های «مجید زاهدپور»، «صائب نهاوندی تیکان‌تپه» و «عبدالله غلامی» را بازداشت کردند.

همه بازداشت شدگان دیشب به اداره اماکن تیکان تپه منتقل شده و پس از چندین ساعت بازجویی و تهدید آزاد شده اند. ماموران بازداشت شدگان را تهدید کرده اند که اگر فیلمی درباره جشن شادمانی آنها از آزادسازی قاراباغ در فضای مجازی منتشر شود دوباره آنها را بازداشت خواهند کرد.

پس از شکست سنگین ارمنستان از ارتش آذربایجان و آزادسازی سرزمین های اشغالی از نیروهای ارمنی، شهروندان آذربایجان جنوبی نیز در شهرهای مختلف ایران با پخش شیرینی و نورافشانی ابراز شادمانی کردند که شماری از آنان توسط ماموران امنیتی بازداشت شدند.

گفته می شود دهها فعال مدنی و شهروند به جهت این شادمانی به اداره اطلاعات شهرها احضار، تهدید و در مواردی بازداشت شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا