جهان

بهره‌برداری حساب‌های حکومتی روسیه و چین از تغییرات توییتر

توییتر قبلا با استفاده از برچسب‌ «رسانه وابسته به دولت روسیه» کاربران را از منشاء محتوا مطلع می‌کرد، اما اخیرا برچسب را برداشته است

تغییرات اخیر توییتر در قبال حساب‌های دولتی، به سود حساب‌های حکومتی روسیه و چین که به منظور تبلیغات برای خود، پخش اطلاعات نادرست، و جذب مخاطبان بیشتر فعالیت می‌کنند، تمام شده است.

به گزارش «العربیه»، توییتر دیگر رسانه‌ها و سازمان‌های تبلیغاتی تحت کنترل دولت‌ها را برچسب‌گذاری نمی‌کند، و دیگر محتوای آنها را از تبلیغ یا توصیه خودکار به کاربران منع نخواهد کرد.

این تغییرات که هر دو طی هفته‌های اخیر انجام شده است، توانایی کرملین برای بهره‌برداری از این پلتفرم آمریکایی برای انتشار دروغ‌ و ادعاهای گمراه‌کننده درباره تهاجم این کشور به اوکراین، سیاست‌های ایالات متحده، و سایر موضوعات حساس را افزایش داده است.

بر اساس یافته‌های منتشر شده توسط «ریسِت»، که یک سازمان غیرانتفاعی مستقر در لندن است که بر کارکرد تبلیغاتی رسانه‌های اجتماعی برای حکومت‌های استبدادی نظارت می‌کند، اکنون حساب‌های رسانه‌های دولتی روسیه 33 درصد بیشتر از هفته‌های پیش از ایجاد تغییر بازدید داشته‌اند، که به معنای دریافت بازدید بیش از 125000 مرتبه برای هر پست در روز است.

توییتر قبلا با استفاده از برچسب‌ «رسانه وابسته به دولت روسیه» کاربران را از منشاء محتوا مطلع می‌کرد. توییتر همچنین تعامل آنلاین کرملین را با کنترل حساب‌های وابسته به دولت و عدم تبلیغ خودکار برای پست‌های آنها محدود می‌کرد.

با این حال، پس از آنکه «رادیو عمومی ملی»، که یک رسانه آمریکایی مشهور و پرمخاطب است، و سایر رسانه‌ها به توییتر بابت این اقدام اعتراض کردند، برچسب مذکور بی‌سر و صدا ناپدید شد.

رادیو عمومی ملی اعلام کرد از آنجایی که این برچسب، با توجه به استقلال تحریریه گمراه‌کننده است و به اعتبار آن آسیب می‌رساند، دیگر از توییتر استفاده نخواهد کرد.

بر اساس گزارش ریست، پس از ایجاد تغییرات مذکور در توییتر، علاوه بر روسیه، رسانه‌ها و حساب‌های حکومتی چین نیز بهرمند شده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا