ایرانسلامتی و زندگی

فرسودگی کادر درمان؛ ابتلای ۱۲هزار نفر از کادر درمان به کرونا

وزارت بهداشت ایران با شاره به احتمال ورود بیمارستان ها به "فاز خطر" اعلام کرد تاکنون ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر در کادر درمانی کشور با کرونا درگیر شده اند و همچنان هم این وضعیت ادامه دارد.

رضا گل پیرا، رئیس مرکز مدیریت بیمارستانی و تعالی خدمات بالینی وزارت بهداشت، امروز دوشنبه ۳۰ تیر گفت «کادر درمان به شدت خسته و فرسوده شده است. واقعا کشش در کادر درمان بسیار کاهش یافته است. به هر حال در هر صنف و رشته ای یک زمان تعطیلی و استراحت وجود دارد. این در حالیست که زمان استراحت کادر درمان مان به شدت کم است. علاوه بر این درصد زیادی از کادر درمان و پرسنل از آنجایی که به شدت درگیر بیماران سخت و شدید هستند، درگیر کرونا و بیماری شدند و هر یک از این پرسنل به مدت دو هفته از سیستم خارج می شوند.»

به گزارش ایسنا وی با بیان اینکه تاکنون ۱۰ تا ۱۲ هزار نفر در کادر درمانی کشور با کرونا درگیر شده اند و همچنان هم این وضعیت ادامه دارد، گفت: «این موضوع برای سیستم درمانی دردسر ایجاد کرده است. ما برای پرسنل مان ناراحتیم که برای خدمت دهی به مردم از جان شان گذشتند. حال در این وضعیت با کمبود کادر درمان مواجه شده ایم. کادر درمانی که باید روزانه شش تا هشت ساعت کار کند، اکنون گاهی باید ۱۲ ساعت کار کند. حتی گاهی ۲۴ ساعت شیفت دارد. بنابراین فشار زیادی به سیستم درمان وارد می شود.»

آقای گل‌پیرا افزود «اکنون به دلیل درگیری و بیماری پزشکان با کرونا، در برخی رشته ها در برخی استان ها کمبود داریم که این وضعیت جالب نیست… هر کس که می تواند به سیستم درمان کمک کند، خوشحال می شویم که نیروهای داوطلب به دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کنند و بتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.»

این مقام وزارت بهداشت در حالی خبر از استقبال از نیروهای داوطلب می‌دهد که از زمان شروع شیوع کرونا در ایران به‌طور مستمر گزارشاتی از اخراج کادر درمان و پرستاران منتشر می‌شود. تا جایی که این پرستاران در اعتراض به پرداخت نشدن حقوق معوقه خود و همچنین قراردادهای ۸۹ روزه تجمعات اعتراضی نیز برگزار کردند که در مواقعی با برخورد خشونت‌آمیز نیروی انتظامی و بازداشت آنان همراه بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا