ایران

موسوی: دارو و غذا تحریم نبوده که برای آن کانال ایجاد کنند

سخنگوی وزارت خارجه ایران با بیان این مطلب که کانال بشر دوستان را به رسمیت نمی‌شناسیم، تصریح کرد: دارو و غذا تحریم نبوده است که کانالی برای آن ایجاد کرده و سروصدا برایش ایجاد کنند.

«عباس موسوی» صبح امروز- دوشنبه – در نشست خبری خود گفت: ما چیزی به نام کانال بشردوستانه یا مشابه آن را به رسمیت نمی‌شناسیم ما تحریم‌ها را به رسمیت نمی‌شناسیم.

او در ادامه افزود: دارو و غذا تحریم نبوده است که کانالی برای آن ایجاد کرده و سروصدا برایش ایجاد کنند. از نظر ما این اهمیتی ندارد ولی از همه تلاش‌ها برای کاهش فشار استقبال کرده و آن را مفید می‌دانیم.

در حالی سخنگوی وزارت خارجه ایران اقرار به تحریم نبودن دارو می کند که پیش از این بارها مقامهای دولت ایران مدعی شده اند تحریمهای ایالات متحده شامل دارو نیز گردیده است.

 

عباس موسوی در ادامه سخنان ضدونقیض خود افزود: این داروها باید یک سال و نیم قبل وارد کشور می‌شد که آمریکایی‌ها مانع شدند و کارشکنی کردند. شرکت سوئیسی هم پول آن را می‌گیرد.

گفتنی است که دولت سوئیس هفته گذشته روز پنجشنبه اعلام کرد که یك كانال تجاری بشردوستانه با هدف فرستادن مواد غذایی و دارویی به ایران را راه اندازی کرده است.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا