ایرانجهان

خانواده های اروپایی زندانی در ایران به اتحادیه اروپا اعتراض کردند

خانواده چهار اروپایی زندانی در ایران اتحادیه اروپا را به نادیده گرفتن مشکلات عزیزانشان متهم کرده و افزودند آنان تحت «شکنجه و محاکمه‌های به شدت ناعادلانه بر اساس اتهامات ساختگی» قرار دارند.

خواهر بنجامین بریر از فرانسه، همسر کامران قادری از اتریش، همسر احمد‌رضا جلالی از سوئد، و دختر جمشید شارمهد از آلمان در نامه‌ای سرگشاده به جوزپبورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفتند بی‌اعتنایی اتحادیه اروپا نسبت به وضعیت این زندانی‌ها باعث خشم آنها شده است.

امضاکنندگان این نامه افزودند عزیزانشان نمی‌دانند که «آیا مقامات اتحادیه اروپا آنها را فراموش کرده اند و چقدر دیگر باید این مصیبت را تحمل کنند.»

در همین حال، مایکل مکال، عضو جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا، با اشاره به وخیم‌تر شدن وضعیت سلامت باقر نمازی، شهروند ایرانی-آمریکایی که پس از آزادی از زندان ایران در حدود چهار سال پیش همچنان ممنوع‌الخروج است، خواستار آزادی فوری نمازی و سایر گروگان‌های آمریکایی در ایران شد.

فرزند او، سیامک نمازی، در مهرماه سال ۱۳۹۴ در جریان سفری به ایران بازداشت شده بود و همچنان در ایران محبوس است.

خانواده‌های زندانیان می‌گویند جمهوری اسلامی با هدف ایجاد اهرم فشار برای امتیازگیری از کشورهای غربی در مذاکرات هسته‌ای عزیزان آنان را گروگان می‌گیرد.

البته خانواده حبیب چعب زندانیفعال عرب الاحواز بارها اعتراض نمودند

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا