جهان

بنیانگذار شرکت «علی بابا» به 10 کشور برای مبارزه با کرونا کمک می‌کند

این میلیاردر چینی اضافه کرد: «تحویل فوری این کار آسان نیست، اما ما این کار را انجام خواهیم داد».

جک ما، بنیانگذار فروشگاه انترنتی «علی بابا» شنبه 21 مارس در صفحه رسمی توییترش نوشت، به منظور جلوگیری از انتشار ویروس کرونا به 10 کشور آسیایی کمک فوری می‌کند.

جک ما نوشت: «ما کمک‌های فوری ( 1.8 میلیون ماسک، 210 هزار آلۀ آزمایش، 36 هزار وسایل محافظتی، آلۀ تهویه کننده و حرارت سنج) به کشورهای افغانستان، بنگلادش، کامبوج، لاووس، مالدیف، مغولستان، میانمار، نیپال (نپال)، پاکستان و سریلانکا اهدا خواهیم کرد».

این میلیاردر چینی اضافه کرد: «تحویل فوری این کار آسان نیست، اما ما این کار را انجام خواهیم داد».

قابل ذکر است که شیوع ویروس کرونا در اواخر ماه نوامبر 2019 در شهر «ووهان» در مرکز چین آشکار شد. مقام‌های چینی کشف آن را به تاریخ 7 ژانویه 2020 اعلام کردند.

در همین حال، سازمان بهداشت جهانی به تاریخ 11 مارس 2020 بیماری ناشی از ویروس کرونا را «همه‌گیر جهانی» (پاندِمی) اعلام کند و این ویروس به بیش از 160 کشور جهان سرایت کرده است.

منابع رسمی اعلام کردند، از آغاز انتشار ویروس جدید کرونا در جهان تا کنون 11129 نفر در اثر ابتلا به این بیماری جان باخته اند و از زمان انتشار ویروس کرونا تا کنون 256296 نفر در 163 کشور و منطقه جهان مبتلا شده‌اند. این آمار اما منعکس کننده کل آمار واقعی نیست زیرا که در برخی از کشورها تنها آمار افراد مبتلای نیازمند به بستری شدن در بیمارستان‌ها را ارائه می‌دهند.

پس از چین کشورهای ایتالیا و ایران بیشترین آمار مبتلایان و جان باختگان این ویروس را دارند و سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد، ایتالیا به کانون انتشار ویروس کرونا در اروپا تبدیل شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا