جهان

وضعیت اسف بار شبه نظامیان طرفدار روسیه در دونتسک اوکراین پس از قره‌باغ

در منطقه دونتسک در شرق اوکراین، نگرانی جدی پس از پیروزی ارتش آذربایجان در قره باغ وجود دارد. دلیل این امر مسلح بودن ارتش اوکراین به پهپادهای بایراکتار تی‌بی۲ است.

در منطقه دونتسک در شرق اوکراین، نگرانی جدی پس از پیروزی ارتش آذربایجان در قره باغ وجود دارد. دلیل این امر مسلح بودن ارتش اوکراین به پهپادهای بایراکتار تی‌بی۲ است که تأثیر بسزایی در روند جنگ در قره باغ داشته و همچنین مطالعه تاکتیک های ارتش آذربایجان و انجام تمرین های نظامی در این زمینه است.

در چنین شرایطی، شبه‌نظامیان دونتسک در وضعیت اسفناکی قرار دارد. آنا دولگاریوا، خبرنگار نظامی و شاعر روسی که به تبلیغ شبه‌نظامیان دونباس می پردازد، می گوید هم‌اکنون در شبکه های اجتماعی صریحاً در مورد حمله ارتش اوکراین در بهار صحبت می کنند.

وی اطلاعاتی را که از یکی از “داوطلبان” روسیه‌ای شبه‌نظامیان دونتسک دریافت کرده است، منتشر می کند که وضعیت اسفناک شبه‌نظامیان دونتسک را توصیف می کند.

«داوطلب روسی» نوشت: “سپاه یکم بازرسی شد و از آنچه دیدند شوکه شدند. در نووازوفسک، بیش از نیمی از تانک های هنگ ۹، آهن قراضه هستند. در تیپ ۳ در گورلووکا نیز وضعیت به همین منوال است. و در هنگ ۱ اسلاویانسک، بیش از نیمی از تجهیزات و توپ آسیب دیده است. در گزارش های ارسال شده به مراجه بالاتر اما، برعکس، آنها در مورد آمادگی کامل جنگی و تجهیزات نوشته‌اند. ستاد کل نیز بر این اطلاعات استناد می‌کند. مشخص است که برنامه های ستاد کل برای حمله و عقب نشینی نا کار آمد است. زیرا به اطلاعات نادرست استناد می‌کند. در هر موضع‌ای یک نفر وجود نگهبانی می‌دهد. حدود ۴۰ درصد هنگ ها و تیپ ها فاقد پرسنل هستند. ارتش شرایط قرارداد را به جا نمی‌اورد و سربازان از ارتش فرار می کنند. بقیه افراد بی روح و بی انگیزه هستند. بدون لباس فرم، بدون کفش، بدون جلیقه، مجبورند همه آنها را با هزینه شخصی خود خریداری کنند. خط دفاعی دوم وجود ندارد. ارتش اوکراین هنوز هم می تواند از مسیر پنهانی با کاروان نظامی عبور کند. هیچ ارتباط رادیویی رمزگذاری شده ای در نیروها وجود ندارد. هیچ مجموعه جنگی وجود ندارد، سوخت دزدیده می‌شود. پرسنل آموزش نمی بینند. هیچ چیز وجود ندارد، ارتش وجود ندارد. سپاه یکم ارتش جعلی است.”

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا