اجتماعیایرانسیاست

بازداشت يك شهروند عرب به دليل اعتراض به كشته شدن برادرش در اعتراضات احواز

يحيي خنفرى، از منطقه غيزانيه شهر احواز روز ۹ مرداد، به دليل پيگيرى كشته شدن برادرش بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شده است.

يحيي خنفرى، ۳۲ ساله، فرزند حبيب، از منطقه غيزانيه شهر احواز روز ۹ مرداد، به دليل پيگيرى كشته شدن برادرش بازداشت شده است و تا كنون خانواده‌اش هيچ اطلاعى از سرنوشت فرزندشان ندارد.

عبدالله خنفرى در شهر جراحى (چمران) بندر معشور (ماهشهر) در ۲۹ تير، در اعتراضات بى‌آبى كشته شده است. بعد از پيگيرى بستگان معلوم شد كه عبدالله خنفرى در جریان اعتراضات در ۲۹ تير، موضع رفتن به شهر جراحى ( چمران) براى ديدن عمه اش در شهر جراحى در اعتراضات از ناحيه شكم و كمر مورد اصابت گلوله قرار گرفته و كشته شده است.

به گزارش فعالین حقوق بشر عرب احوازی، بستگان خنفرى مى گويند: «بجز كارت ملى و كارت بانك كليه وسائل ديگر از جمله موبايل عبدالله مصادره شده است. وسائل شخصى عبدالله به همراه پيكرش در دوم مرداد به خانواده تحويل داده اند.»

بر اساس این گزارش، يحيى خنفرى هنگام ديدن جسد برادرش و مشاهده محل اصابت گلوله به بدن برادرش اعتراض كرده و پيگير موضوع كشته شدن او شده است كه بعد از چند روز در نهم مرداد، توسط اداره اطلاعات تحت عنوان پيگيرى موضوع برادرش با يك ماشين شخصى از منزلشان در غيزانيه به مكان نامعلومى منتقل و تا كنون خانواده هيچ  اطلاعى از او ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا