ایرانسیاست

تصاویر ماهواره‌ای پس از انفجار یک «مرکز موشکی مخفی سپاه» منتشر شد

تصاویر ماهواره‌ای که ایمیج‌ست‌ اینترنشنال پنجشنبه ۸ مهر منتشر کرد نشان می‌دهد، «پایگاه موشکی مخفی گروه صنعتی شهید همت» منفجر شده است.

تصاویر ماهواره ای که روز پنجشنبه ۸ مهر از سوی ایمیج ست‌ اینترنشنال منتشر شده، نشان می‌دهد مکانی که به عنوان “مرکز تحقیقات” خودکفایی توصیف شده است و روز دوشنبه آتش گرفت، محل ذخیره موشک برای سپاه پاسداران است.

روابط عمومی کل سپاه روز ۵ مهر در اطلاعیه‌ای از مرگ سید مرتضی کریمی و حسین عابدی دو تن از مجروحان «آتش سوزی در انبار یکی از مراکز تحقیقات خودکفایی سپاه در غرب تهران» خبر داد.

سپاه هیچ توضیحی در مورد علت آتش سوزی نداده بود.

اکنون تصاویر ایمیج ست‌ اینترنشنال، نشان می دهد که آتش سوزی مذکور یک انفجار قدرتمند بوده و به تاسیسات غرب تهران که ایمیج ست‌ اینترنشنال می‌گوید در «پایگاه موشکی مخفی گروه صنعتی شهید همت رخ داده»، آسیب جدی رسانده است.

دیگر سایتهای موشکی در ایران پیش از این نیز دچار آتش سوزی و انفجار شده بودند، که مرگبارترین آنها در سال ۲۰۱۱ رخ داد و ۱۷ نفر از جمله حسن تهرانی مقدم، رئیس برنامه توسعه موشک سپاه پاسداران در انفجار کشته شدند.

این رویداد نیز در ابتدا به عنوان یک تصادف توصیف شد اما بعدا مشخص شد که مقامات معتقدند که توسط عوامل اطلاعاتی اسرائیل انجام شده است.

آتش سوزی روز دوشنبه پس از انفجارها و خرابکاری‌ها در مراکز نظامی ایران در سال گذشته رخ می دهد.

برجسته ترین آنها آتش سوزی مهیب در کارخانه غنی سازی اورانیوم نطنز در ژوئیه ۲۰۲۰ بود و دوباره در ماه آوریل نیز باعث خسارت و اختلال در تولید شد.

ایران اسرائیل را به مسئولیت هر دو حادثه متهم کرد. در پی رویداد آوریل که باعث قطع برق از نیروگاه غنی سازی شد، تهران اعلام کرد که تولید اورانیوم را به ۶۰ درصد، تقریباً به سطح مورد نیاز برای تولید سلاح هسته ای، افزایش می دهد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا