آذربایجاناجتماعیایرانسیاست

پنج تن از فعالین آذربایجانی به دادسرای عمومی و انقلاب رشت احضار شدند

شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت (اول بازپرسی سابق) جهت اخذ آخرین دفاع از اتهام انتسابی، ۵ تن از فعالین آذربایجانی ساکن این شهر را احضار کرد.

شعبه ۱۰ بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت (اول بازپرسی سابق) جهت اخذ آخرین دفاع در مقابل اتهامات انتسابی، «ابراهیم گنجی افسوران»، «محمد عینی چونه خان»، «ودود اسدی»، «وحید بیگ زاده» و «محمد شیری» ۵ تن از فعالین آذربایجانی ساکن این شهر را احضار کرد.

این فعالین مدنی آذربایجانی ساکن رشت طی ابلاغیه ای که ۲۵ آبان ۹۹ از طریق سامانه الکترونیکی قوه قضاییه دریافت کرده اند مقرر شده‌اند ۵ روز پس از درج در سامانه ابلاغ در شعبه مذکور حاضر شوند.

در ابلاغیه ارسالی اتهام انتسابی بر علیه این فعالین تورک «اجتماع و تبانی علیه امنیت کشور» عنوان شده است.

گفتنی است این فعالین آذربایجانی روزهای ۲۸ و ۲۹ مهرماه ۹۹ در حمایت از عملیات آزاد سازی قاراباغ و درخواست بسته شدن مرز نوردوز برای کامیونهای حامل کمک های نظامی به کشور ارمنستان، توسط نیروهای امنیتی رشت بازداشت و با تودیع قرار وثیقه تا پایان مراحل دادرسی آزاد شده شده بودند.

خاطر نشان سازیم نیروهای امنیتی ایران از آغاز درگیریهای نظامی بین ارمنستان و آذربایجان تا به امروز هرگونه حمایت معنوی از ارتش جمهوری آذربایجان را در شهرهای آذربایجان و تهران سرکوب و صدها فعال و شهروند تورک را بازداشت، شکنجه و زندانی کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا