آذربایجانایران

سیل ویرانگر در گرمی و بیله سوار؛ فوت حداقل ۲نفر، تخریب زیرساخت‌ها و تلف شدن صدها راس گوسفند اهالی منطقه

روز ۲۴ خرداد ۱۴۰۲، بارش شدید باران در اکثر مناطق استان اردبیل، باعث بوجود آمدن سیل در شهرستانهای گرمی و بیله‌سوار، فوت حداقل ۲ نفر ، ناپدید شدن ۵ نفر، تخریب راه‌های مواصلاتی و تلف شدن صدها راس گوسفند اهالی منطقه شده است.

سیل دیروز در شهرستان‌های گرمی و بیله‌سوار از توابع استان اردبیل باعث جان باختن یک زن و فرزند پسرش، ناپدید شدن ۵ نفر و مصدومیت ۲ نفر شده است.

مولایی، فرماندار گرمی با تایید جان باختن حداقل یک نفر خبر داده است که با بارش شدید باران و وقوع سیلاب در منطقه برزند روستای میکائیل دره‌سی باعث جان باختن یک نفر و مصدوم شدن دو نفر و ناپدید شدن ۵ نفر دیگر شد. به گفته وی جستجوها برای یافتن مفقودین حادثه توسط نیروهای امدادی هلال احمر و دیگر دستگاه‌های دخیل در ستاد بحران شهرستان گرمی ادامه دارد و مصدومان حادثه توسط تیم اورژانس رسیدگی و به بیمارستان شهرستان گرمی اعزام شده‌اند. همچنین به گفته یکی از مصدومان حادثه، از ۵ نفر از مفقودین یک فرد میانسال و بقیه کودک هستند.

آیدین هاشمی معاون راهداری استان اردبیل پس از وقوع سیل در منطقه مذکور گفته است: «وقوع سیل باعث آسیب و نشست بخشی از پل انجیرلو شد و محور گرمی – بیله‌سوار را مسدود کرد». آقای هاشمی با بیان اینکه تمامی اکیپ‌های راهداری در محل سیل زده حضور دارند ولی با توجه به اینکه سیل فعلاً فروکش نکرده امکان تردد در مسیر گرمی بیله‌سوار مقدور نیست افزود: «راه جایگزین از مسیر روستاهای انجیرلی، شاه تپه‌سی و آلیشان در نظر گرفته شده است.»

گزارش‌های میدانی فعالین مدنی آذربایجانی و اهالی منطقه از تلف شدن صدها راس از گوسفندان و احشام ساکنین مناطق سیل زده حکایت دارد.

همچنین بر اثر سیل وضعیت ساکنین روستاهای زرگر، میکائیل دره سی، توووز (طاووس) دره‌سی، دام‌داباجا، قارا آغاج، تیکانلی و… نگران کننده گزارش شده و ساکنین از نبود آب آشامیدنی و تخریب کامل راه‌های مواصلاتی شان خبر داده‌اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا