جهان

پرزیدنت دونالد ترامپ قانون جدیدی را علیه دولت بشار اسد امضا کرد

رئیس‌جمهوری ایالات متحده آمریکا قانونی را امضا نمود که به موجب آن، «رژیم اسد» و «حامیانش» به دلیل «ارتکاب جنایات جنگی» مورد تحریم قرار می‌گیرند.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهور ایالات متحده آمریکا قانون «قیصر» مصوب مجلس نمایندگان این کشور برای حمایت از غیرنظامیان سوریه را تایید کرد.

 

 

براساس این قانون، رژیم بشار اسد و مزدوران خارجی حامی آن، به دلیل ارتکاب جنایت جنگی تحریم می شوند.

این قانون به بودجه دفاعی آمریکا در سال 2020 افزوده و توسط ترامپ امضا شده است. «قانون قیصر» امکان اعلام رژیم اسد به عنوان جنایتکار جنگی در 8 سال اخیر را فراهم می‌کند.

به موجب این قانون دولت امریکا اجازه دارد مقامات بلندپایه و فرماندهان نظامی رژیم اسد و همه حامیان آن را به علت جرایم علیه شهروندان غیرنظامی تحریم کند.

ایران و روسیه نیز در لیست تحریم ها قرار دارند

پیش‌بینی می‌شود بانک مرکزی سوریه و سایر منابع مالی رژیم اسد و دیگر افراد و سازمان های خارجی که با آنها تجارت می کنند، مورد تحریم قرار بگیرند.

این قانون راه را برای تحریم مزدوران خارجی را که از روسیه و ایران به سوریه اعزام شده‌اند هموار می‌کند. مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا هم در این زمینه گفته است: «قانون قیصر گام مهمی برای اعلام رژیم بشار اسد به‌عنوان عامل جنایت در سوریه و پیام روشنی برای حامیان خارجی اوست.»

 

مجلس نمایندگان آمریکا در ماه ژانویه سال جاری «قانون قیصر» با اکثریت مطلق آرا تصویب کرده بود. قیصر نام افسر جداشده ارتش سوریه است که هزاران عکس از شکنجه در زندان‌های رژیم اسد را منتشر کرد.

 

.

.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا