ایران

ضارب نماینده سابق مجلس خبرگان در بابل اعدام شد

خبرگزاری رسمی قوه قضائیه ایران از اجرای حکم اعدام ضارب عباسعلی سلیمانی، نماینده پیشین مجلس خبرگان رهبری، خبر داد که اردیبهشت‌ماه امسال با شلیک گلوله از پا درآمده بود.

بر اساس این گزارش، این حکم سحرگاه چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۴۰۲ با حضور خانواده عباسعلی سلیمانی در زندان بابل به اجرا درآمده است.

قوه قضائیه جمهوری اسلامی پیش از این اعلام کرده بود حکم «قصاص» فردی که عباسعلی سلیمانی را با شلیک گلوله در بانک کشته بود، در دیوان‌ عالی کشور تأیید شده است.

رسانه‌های ایران روز ششم اردیبهشت خبر دادند که نماینده پیشین رهبر جمهوری اسلامی در استان سیستان‌‌ و بلوچستان، به ضرب گلوله نگهبان یک بانک در شهر بابلسر کشته شده است.

در داخل ایران روایت‌های متفاوتی از انگیزه ضارب منتشر شد و روزنامه «همشهری» وابسته به شهرداری تهران یک روز بعد از سوءقصد به آقای سلیمانی، در گزارشی مدعی شد که این قتل ناشی از اختلاف نگهبان بانک با معاون بانک «بر سر مسائل کاری» بوده و ضارب گفته که او را با «برادر روحانی معاون بانک» اشتباه گرفته است.

روایتی دیگر نیز در فضای مجازی مطرح شد که بر اساس آن سلیمانی برای دریافت سه میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان وجه نقد به بانک ملی بابلسر مراجعه کرده و رئیس بانک اعلام می‌کند این میزان وجه در بانک موجود نیست.

طبق این روایت، سلیمانی با عصبانیت اعلام می‌کند که ۴۲۰ میلیارد تومان در این شعبه پول دارد و سروان حبیبی، بازنشسته نیروی انتظامی، که به‌ صورت قراردادی در بخش نگهبانی بانک کار می‌کرد به همکارش می‌گوید «من دیشب پول خرید یک شانه تخم‌مرغ را نداشتم» و سپس صدای گلوله شنیده شد.

ویدئویی که از داخل بانک منتشر شد، نشان می‌داد که نگهبان بانک با خونسردی از پشت به آقای سلیمانی که روی یک صندلی نشسته بود نزدیک شده و به او شلیک می‌کند. افرادی که در بانک بودند بلافاصله فرد ضارب را دستگیر می‌کنند و او مقاومتی نمی‌کند.

مقام‌های ایران در چند نوبت اعلام کردند این سوءقصد اقدام «تروریستی» نبوده است.

کشته شدن عباسعلی سلیمانی در ادامه حملات متعدد به روحانیون در شهرهای مختلف ایران در بحبوحه اعتراضات «زن، زندگی، آزادی» رخ داد و بازتاب گسترده‌ای در شبکه‌های اجتماعی داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا