جهان

روسیه بعد از سوریه به لیبی هم جنگنده فرستاد

این اقدام روسیه نگرانی‌ها در باره شکسته شدن آتش بس شکننده بین نیروهای ژنرال حفتر و دولت ملی لیبی، تحت حمایت ترکیه را افزایش داده است.

روسیه پس از سوریه جنگنده های خود را به لیبی فرستاده است. این اقدام روسیه نگرانی‌ها در باره شکسته شدن آتش بس شکننده بین نیروهای ژنرال حفتر و دولت ملی لیبی، تحت حمایت ترکیه را افزایش داده است.

در درگیری های لیبی، روسیه از نیروهای ژنرال حفتر پشتیبانی می کند، در حالی که ترکیه در کنار دولت وحدت ملی لیبی که توسط سازمان ملل به رسمیت شناخته شده حمایت می‌کند. در اوایل سال گذشته، پشتیبانی ارتش ترکیه برنامه های حفتر برای تصرف پایتخت، طرابلس را خنثی کرد و پس از تلفات سنگین، حفتر با آتش بس موافقت کرد. این اتفاق پس از آن رخ داد که پهپادهای بایراکتار ترکیه روند عملیات نظامی را تغییر دادند.

طبق منابع روسی حداقل شش جنگنده میگ-۲۹ برای پشتیبانی از نیروهای حفر به لیبی اعزام شده اند. حداقل چهار فروند از این جنگنده ها از تسلیحات پایگاه هوایی ۱۱۶ در آستاراخان هستند. رسانه «اسکرامبل» مشخص نکرده که دو جنگنده دیگر متعلق به کدام واحد نظامی هستند.

چند روز پیش، روسیه جنگنده بمب افکن سو-۳۴ نسل ۴+ خود (۴ هواپیما) را به سوریه فرستاد. پس از آن بود که پایگاه های مخالفان در شمال سوریه، در منطقه کاهش تنش توافق شده توسط ترکیه و روسیه، بمباران شدند. در همین رابطه، وزارت امور خارجه ترکیه خواستار توضیح از سفیر روسیه در آنکارا شده بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا