ایرانجهان

اف بی آی: چین و ایران با تاکتیک‌های جدیدی مخالفان خود را در خاک آمریکا تهدید می‌کنند

پلیس فدرال آمریکا«اف بی آی» می‌گوید چین و ایران از تاکتیک‌های جدید برای آزار منتقدان و مخالفان خود در خاک ایالات متحده آمریکا استفاده می‌کنند.به گزارش «رویترز»، «اف‌بی‌آی»، چهارشنبه 30 فروردین، هشدار داد که ایران و چین، در تلاش‌های خود برای ساکت کردن مخالفان‌شان در خاک آمریکا و تأثیرگذاری بر سیاست‌های ایالات متحده به طور فزاینده‌ای «گستاخ» شده‌اند.

مقامات ضدجاسوسی «اف بی آی» در یک نشست خبری با خبرنگاران در مورد سرکوب فراملی، از قربانیان خواستند که جلو بیایند و گفتند که این دفتر روند رو به رشد رژیم‌های استبدادی خارجی را که قوانین ایالات متحده را برای ارعاب برخی جوامع زیر پا می‌گذارند، دنبال می‌کند.

مقامات این سازمان همچنین گفتند که دولت‌ها در مواقعی از کارآگاهان خصوصی برای زیر‌نظر گرفتن مخالفان خود استفاده می‌کنند و چندین پرونده جنایی توسط دادستان‌های فدرال در ارتباط با استفاده از چنین روش‌هایی مطرح شده است.

یکی از مقامات ضدجاسوسی پلیس فدرال آمریکا نیز به خبرنگاران گفت: «بسیاری از این شگرد‌ها تاکتیک‌ها و خطوط جدیدی هستند که ما در تحقیقات قبلی خود ندیده‌ایم که چین و ایران در خاک آمریکا انجام دهند

او افزود که اف بی آی امیدوار است که آگاهی‌ها را در مورد چنین روندهایی افزایش دهد و به بخش کارآگاهان خصوصی و پلیس ایالتی و محلی نیز هشدار داد.

به گفته این مقامات، اهداف طرح‌های سرکوب فراملی چند وجهی است و گاهی نیز هدف آن تأثیرگذاری بر تصمیمات سیاسی ایالات متحده از طریق «تاکتیک‌های نفوذ بد» است.یکی دیگر از مقامات ضدجاسوسی اف‌بی‌آی نیز گفت:«ما واقعاً شاهد یک نقطه عطف در تاکتیک‌ها و ابزارها و سطح خطر و سطح تهدید بوده‌ایم که در چند سال گذشته تغییر کرده است

این اظهارات در حالی مطرح می‌شود که دو روز پیش ماموران فدرال دو تن از ساکنان نیویورک را به اتهام اداره یک «ایستگاه پلیس مخفی» چینی در منطقه «چایناتاون» منهتن دستگیر کردند.

پیش‌تر نیز «سیف‌گارد دیفندرز»، یک سازمان حقوق بشر مستقر در اروپا، گزارش‌هایی را منتشر کرده که نشان می‌دهد ده‌ها «ایستگاه خدمات» پلیس چین در شهرهای بزرگ سراسر جهان، از جمله نیویورک و لس‌آنجلس، حضور دارند.

العربیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا