ایرانجهانفرهنگ و هنر

اعطای مدال دوستی به حسین محمدزاده‌صدیق (دۆزگۆن) از سوی ازبکستان

سفارت ازبکستان در ایران اعلام کرد با حکم شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان، به مناسبت بیست و نهمین سالگرد استقلال جمهوری ازبکستان، به تعدادی از شهروندان کشورهای خارجی و هموطنان مقیم خارج از کشور نشان و مدال‌هایی اعطا شد.

به گزارش ای‌ان‌تی به نقل از وب‌سایت سفارت ازبکستان در ایران، روز یکشنبه ۹ شهریور اعلام شد که «با حکم شوکت میرضیایف رئیس جمهور ازبکستان، به مناسبت بیست و نهمین سالگرد استقلال جمهوری ازبکستان، به تعدادی از شهروندان کشورهای خارجی و هموطنان مقیم خارج از کشور نشان و مدال‌هایی اعطا شد.»

بر این اساس، حسین محمدزاده صدیق، نویسنده و محقق آثار علیشیر نوایی از سوی جمهوری ازبکستان به‌خاطر پژوهش‌ها و زحماتش شایسته دریافت نشان “دوستی” شده است.

در میان اسامی‌ای که این مدال به آنها اعطا شده مارک ادوارد ریز، شرق شناس، محقق، مترجم ادبیات ازبکی از ایالات متحده آمریکا؛  تارو آسو معاون نخست وزیر ژاپن، وزیر دارایی، رئیس اتحادیه دوستی پارلمان ژاپن با ازبکستان (ژاپن)؛ احمد رجب محمد علی رزق، استاد دانشکده باستان شناسی دانشگاه قاهره (مصر)و چند شخصیت دیگر از فدراسیون روسیه و اروپا دیده می‌شود.

حسین محمدزاده صدیق (دۆزگۆن)، فعال سیاسی، نویسنده و مترجم تورک در ایران است. از کارهای او می‌توان به نشر ترجمهٔ دیوان لغات الترک اثر محمود کاشغری، خلاصهٔ عباسی (خلاصه شده‌ای از سنگلاخ اثر میرزا مهدی استرآبادی)، مجموعه آثار ملا محمد فضولی، مجموعه دیوان‌های شاعران کلاسیک آذربایجان و قارا مجموعه (شیخ صفی‌الدین اردبیلی) اشاره نمود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا