جهان

پس از جنگ قره باغ روسیه با عجله خود را با پهپادهای تهاجمی مجهز می‌کند

سرگئی چِمِزوف، مدیر کل شرکت دولتی «رُستکس»، به خبرنگاران گفت، وزارت دفاع روسیه از موسسات نظامی و صنعتی بومی خواسته تا سرعت توسعه پهپادهای تهاجمی را افزایش دهند. 

طبق گزارش «ریا نووستی»، در جنگ قره باغ، که حدود یک ماه پیش به پایان رسید، آذربایجان کنترل بخشی از قره باغ کوهستانی و هفت شهرستان اطراف را دوباره بدست گرفت. همانطور که تعدادی از رسانه های جهان خاطرنشان کردند، یکی از عواملی که برتری نظامی باکو را در این جنگ تضمین کرد، استفاده گسترده از پهپادهای بایراکتار ساخت ترکیه، هاروپ ساخت اسرائیل و سایر هواپیماهای بدون سرنشین بود. در حال حاضر، ارتش روسیه پهپادهای تهاجمی تولید انبوه ندارد.

همچنین بخوانید: ترفند بی‌نظیر ارتش آذربایجان در جنگ قره باغ را ارتش اوکراین در رزمایش خود به کار برد

سرگئی چِمِزوف به خبرنگاران گفت: “ما در حال حاضر شرکت های مخابراتی داریم و نه تنها «رُستکس»، بلکه کارخانه هواپیمایی کشوری «اورال» و کرونشتات نیز در این راستا کار می کنند. علاوه بر این، شرکت سوخو در حال حاضر ساخت و آزمایش هواپیمای بدون سرنشین سنگین «اوخوتنیک (شکارچی)» را به پایان رسانده است. در حال حاضر، وزارت دفاع می خواهد تا سرعت کار در این پروژه ها را تسریع کند.”

همچنین بخوانید: اسرائیل با توجه به تجربه جنگ قره‌باغ، در حال مدرن‌سازی پهپاد هاروپ است

چمزوزوف در مورد “اوخوتنیک” نیز گفت که این پهپاد قبلاً در ارتباط با جنگنده نسل پنجم سو-۵۷ آزمایش شده است. به طور خاص، هواپیماهای بدون سرنشین کوچک «کلاشنیکف» در حال حاضر توسط ارتش روسیه در سوریه مورد استفاده قرار می گیرند. از نظر هواپیماهای بدون سرنشین با اندازه متوسط ​، پهپاد «کورسار» نمونه ای از آن است. این پهپادها توانایی حمل سلاح را نیز دارند. تولید انبوه آنها را می توان براساس دستور مربوطه وزارت دفاع آغاز کرد.

همچنین بخوانید: ترفند ارتش آذربایجان در قره‌باغ؛ تصمیم پنتاگون برای خرید «کوکروزنیک» از روسیه

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا