آذربایجان

علی‌اف: “مردم ما بدانند که هر روز به ارمنستان مدرن ترین سلاح ها ارسال می شود…”

الهام علی‌اف، رئیس جمهور آذربایجان در نشست با ژنرال‌ها و فرماندهان واحدهای نظامی خط مقدم درمرکز فرماندهی وزارت دفاع گفت کههر روز به ارمنستان مدرن ترین سلاح ها ارسال می شود.

الهام علی‌اف روز یکشنبه ۴ آبان ۹۹ گفت:

«- باید بگویم که امروز ارمنستان مسلح می شود. مدرن ترین سلاح ها هر روز به ارمنستان ارسال می شوند. ما لیستی از این سلاح ها داریم. ما تمام اطلاعات مربوط به پروازها را داریم؛ اینکه چه زمانی، کجا، از کدام شهر [این هواپیماها] پرواز کرده اند و چه زمانی به ایروان رسیده اند و چه چیزهایی در آنها وجود دارد. در جریان نبردهای کنونی، حدود ۳۰۰ تانک ارمنی منهدم شده یا به عنوان غنیمت نظامی در دست ارتش ماست. این همه پول از کجا می آید؟ [ارمنستان] یک کشور فقیر است، نه پولی دارد، نه چنین شرایطی دارد. مفت گرفته است. ۶ سامانه موشکی ضد هوایی اس-۳۰۰ [ارمنستان] منهدم شد. قیمت آنها مشخص است. [پول] اینها از کجاست؟ «تور»، سامانه های موشکی ضد هوایی «اوسا»، پهپادها، هواپیماها -که قبلاً توسط آذربایجان منهدم شده است. توچکا-یو،اسکات از کجاست؟ به صورت رایگان داده شده و داده می شود. نمی توانیم درمورد آن سکوت کنیم. همه بدانند، ما تنهایی می جنگیم!

من این را قبل از هر چیز می گویم تا مردم آذربایجان از وضعیت واقعی مطلع شوند. بدانند که ما با چه هزینه ای سرزمین های خود را از دست اشغالگران آزاد می کنیم. بدانید که اگر ارمنستان طی این ۲۷-۲۸ سال کمک های مالی، نظامی و سیاسی دریافت نکرده بود، مدتها پیش سرزمینهای ما به طور مسالمت آمیز از دست اشغالگران آزاد می شد. اکنون ببینید که چگونه سربازان ارمنی از میدان جنگ فرار می کنند. همه این تصاویر وجود دارد. اکنون، فقط برخی از این تصاویر در مطبوعات منعکس می شوند. بدون این سلاح ها، بدون این حمایت سیاسی، آیا ارمنستان می توانست سرزمین های ما را اشغال کند؟ البته که نه. من گفته بودم: ما آنها را فراری می دهیم و فراری خواهیم داد. هیچکس نمی تواند در مقابل آذربایجان بایستد. ما حق داریم، ما در سرزمین خود می جنگیم، تمامیت ارضی خود را بازیابی می کنیم، ما به خاک ارمنستان وارد نشده‌ایم، چنین تصوری هم نداریم. اگر چنین ایده ای داشتیم مدت ها قبل این کار را می کردیم. برای این کار تلاش زیادی هم لازم نیست.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا