اجتماعیایرانسیاست

بازداشت و پرونده‌سازى براى ۱۳۰ شهروند عرب اهل روستاى ابوالفضل

در پی درگیری بین اهالی روستای ابوالفضل و نیروی انتظامی برای تخریب این روستا به نفع بنیاد مستضعفان، ۱۳۰ شهروند عرب یا بازداشت شده و یا برعلیه‌شان تشکیل پرونده شده است.

فعالین عرب احوازی گزارش می‌دهند که در پی درگیری بین اهالی روستای ابوالفضل و نیروی انتظامی برای تخریب این روستا به نفع بنیاد مستضعفان، ۱۳۰ شهروند عرب بازداشت و برعلیه‌شان تشکیل پرونده شده است.
روستاى ابوالفضل(ابونخيلات) شهر اهواز بين شهرك زردشت و پايگاه پدافند هوائى در شمال غربى شهر اهواز واقع است. اين روستا سابقاً زمين كشاورزى بوده و سپس توسط اهالى و با تغییر کاربری از کشاورزی به زمین شهری اهالى مبادرت به ساخت وساز كردند وهيچ نهادى يا سازمانى اعتراص نكرده است. روستاى ابوالفضل هم اكنون جزء بخش ۸ شهر اهواز و از ۱۲ خيابان تشكيل شده كه در هر خيابان بيش از ۴۰ خانه ساخته شده است و متراژ زمين هاى نزديك جاده اصلى هر مترى ۲ مليون تومان معامله مى شود.
با طرح توسعه كلان شهر اهواز در سال هاى اخير اين روستا و زمينهاى حاشيه شهر اهواز مورد طمع خيلى از سازمانها و نهادها و افراد با نفوذ نظام قرار گرفته است و چندين هكتار از زمين هاى مردم توسط نهادهاى حكومتى از جمله بنياد مستضعفان مورد تصرف قرار گرفتند.
اهالى روستاى ابوالفضل در دو سال اخير چند بار به تهران رفته و جلساتى با بنياد مستضعفان و نهادهاى ديگر داشته اند وبطور مسالمت آميز خواستار حل قضيه بودند. اهالى روستا مى گويند: “ما سند مشاع و كشاورزى داريم و اين زمين هاى آباء واجداد ماست، با مراجعه به تهران به ما قول مساعد و حل موضوع را دادند.”
اهالى مى گويند: “در اهواز به ما گفتند، مدارک و متراژ را بیاورید همراه با مشخصات املاک با (یو تی ام) و لیست کامل اهالی، این را صورت جلسه کردیم.”
“بعد از مدتی، با گرفتن کارشناس ثبت اسناد و تهیه یو تی ام، آنچه که بنیاد اهواز خواست را تقدیم کردیم. متاسفانه بر خلاف قول و قرار هائی که داده شد و قرار بود مسئله حل و فصل شود کاملا قضیه بر عکس شد و آقایان موضوع تصرف را با جدیت بیشتری دنبال و زمانی نگذشت که برای بيش از ۱۳۰ نفر از اهالی روستا احضاریه دادگاه آمد. اين افراد در بازداشت بودند وهم اكنون اكثر آنها با قرار وقيقه دومليارد ريال براى هركدام و بعضى با كارت كارمندى با فيش حقوقى با ضمانت آزاد شدند و پرونده آنها همچنان در دادگاه مفتوح است.”
اهالى روستا اضافه مى كنند: “اجرائيات شهردارى به همراه نيروى انتظامى هر چند روزى به ما هجوم مى كنند و تعدادى از منازل ما را تخريب مى كنند، حتى شبانه نيز هجوم مى كنند وباعث رعب و وحشت بين كودكان و زنان شده، اهالى روستا را به چند گروه تقسيم كرديم و هر شب نگهبانى مى دهيم.”
مدتى پيش در مقابله با نيروى انتظامى و اجرائيات شهردارى، نيروهاى امنيتى بيش از ۱۳۰ نفر از اهالى روستاى ابوالفضل بازداشت كردند، اين افراد مى گويند؛ در بازداشتگاه زير فشار بوديم واز ما خواستند كه تعهد بدهيم، موضوع انهدام وتخريب منازل را قبول كنيم اما اينكار را نكرديم وحتى يكى از مالكين بنام نادر لويمى كه بنگاه دار است همچنان در بازداشت زير شديدترين فشار و بدون حق داشتن وكيل بسر مى برد ويكى از اهالى روستا به اتهام تحريك اهالى همچنان از روستا گريخته و تحت تعقيب است.
اسامى بعضى از شهروندانى كه با قرار وثيقه آزاد شدند، بشرح زير است::
١-جعفر لويمي(كعبى)،
٢-رحيم لويمى
٣-سعيد لويمى،
٤-نادر لويمي(هنوز در بازداشت)
٥-يونس لويمى
٦-فاروق لويمى
٧-محمد لويمى
٨-عبدالامام لويمى،
٩-اسماعيل لويمى ،
١٠-حكيم لويمى ،
١١-حاج منصور لويمى
١٢-شجاع لويمى فرزند سعيد ،
١٣-محمد لويمى فرزند سعيد،
١٤-احمد لويمى فرزند سعيد،
١٥-جعفر لويمى،
١٦-هاشم لويمى،
١٧- مالك لويمى
١٨-سعيد غزى
١٩-صباح حراجى،
٢٠-كريم حراجي،
٢١-خلف حراجى،
٢٢-عادل حراجى،
٢٣-عدنان حراجى،
٢٤-رمضان حراجى،
٢٥-عبدالزهرا حراجى ،
٢٦-جميل مروانى،
٢٧-على حيدرى،
٢٨-سعيد سعيداوى،
٢٩-حكيم سعيداوى،
٣٠-سالم سعيداوى،
٣١-حاج عبدالنبى حلفى،
٣٢-عبدالساده حلفى،
٣٣-اميد حلفى، على حلفى،
٣٤-حاج حسن حلفى صاب مسجد روستا(نيروها تلاش كردند مسجد را تخريب كنند) ،
٣٥-على عبيداوى،
٣٦-حسن غرباوى با دو فرزندش،
٣٧-محمد خالدي،
٣٨-ناصر خالدى،
٣٩-خالد عبيداوى ،
٤٠-وليد بروايه ،
٤١-على خسرجى،
٤٢-جوحى سيلاوى،
٤٣-حمود سيلاوى،
٤٤-جاسم سيلاوى،
٤٥-كاظم سيلاوى،
٤٦-حميد سيلاوى،
٤٧-سجاد شريفى(تحت تعقيب)،
٤٨-على مرعى
٤٩-حسين مرعى ،
٥٠-مهدى سياحى ،
٥١-هادى سياحى ،
٥٢-حسين سياحى،
٥٤-محمد مغينمى،
٥٥-سيد يوسف موسوى(آلبوشوكه)،
٥٦-جاسم عفراوى،
٥٧-مجيد دغاغله،
٥٨-جاسم حيدرى،
٥٩-لفته غرباوى،
٦٠- عدنان سوارى
اسناد و مدارک اهالی روستای ابوالفضل اهواز درباره حضور و فعالیت در این روستا در برابر ادعای مالکیت و درخواست تخریب بنیاد مستضعفان از جمله نامه دفتر نماینده ولی فقیه تا نامه جهادکشاورزی و وزارت راه وشهر سازى وكارشناس دادگاه نزد اهالى موجود است.
بخشی از مكاتبات ادارى اهالى روستاى ابوالفضل شهر اهواز
‏تصویر نامه هایی که توسط مردم روستاى ابوالفضل شهر اهواز منتشر شده و حکایت از پیگیری مردم روستای ابوالفضل در مورد موضوع و نشاندهنده سالها زندگی و کار بر روی این زمینهاست.
منبع: صفحه فیسبوک «کریم خلف»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا