ایرانجهانسیاست

اتحادیه اروپا اظهارات ضداسرائیلی خامنه‌ای را «تهدید صلح جهانی» خواند

در تازه‌ترین واکنش‌ها به پوستر «راه‌حل نهایی» که در سایت علی خامنه‌ای منتشر شده و همچنین تهدید توییتری او بر علیه اسراییل، اتحادیه اروپا آن را خطرناک خواند.

جوزپ بورل، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنجشنبه ۱ خرداد در توئیتی اعلام کرد «دعوت رهبر جمهوری اسلامی برای جنگ با اسرائیل را به شدیدترین لحن ممکن محکوم می‌کنم»

جوزپ بورل در ادامه تاکید کرد که این دعوت «تهدیدی برای صلح و امنیت بین المللی است.»

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا همچنین اظهار داشت «امنیت اسرائیل از اهمیت ویژه ای برخوردار است و اتحادیه اروپا در کنار آن ایستاده است.»

پس از انتشار پوستر و پیام توییتری از سوی رهبر جمهوری اسلامی شماری از مقام‌های آمریکا و اسرائیل نیز آن را محکوم کرده‌ بودند.

علاوه بر تقابل کلامی، تهدیدات و جنگ لفظی‌ای که هر ساله بویژه در روز ضد اسراییلی قدس بین مقامات ایران و اسراییل در می‌گیرد این دفعه در پوستر منتشر شده از سوی وبسایت رهبر ایران نوشته شدن عبارت «راه‌حل نهایی» خطرناکتر از اظهارات قبلی تلقی شده است. چرا که این عبارت در زمان آلمان نازی بر علیه یهودییان و برای حل این مسئله از طریق حذف فیزیکی استفاده می‌شده است.

در واکنش دیگری، مایک پومپئو، وزیر خارجه آمریکا، با انتشار توییتی گفت «ایالات متحده اظهارات منزجر کننده و نفرت بار یهود‌ستیز خامنه ای را محکوم می کند. آنها، [آن سخنان] هیچ جایی در توییتر یا هر رسانه اجتماعی دیگری ندارند. ما می دانیم که لفظ زننده خامنه ای نمایانگر راه و رسم بردباری مردم ایران نیست.»

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسراییل نیز در واکنش به اظهارات آقای خامنه‌ای در توییتی نوشت؟ «هر حکومتی که اسرائیل را به نابودی تهدید کند، خود در خطر نابودی خواهد بود.»

 

 

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا