جهان

پزشک روس که اولین مداخله را هنگام مسمومیت الکسی ناوالنی انجام داد “ناگهان” درگذشت

پزشکی که مسئول معالجه الکسی ناوالنی، مخالف روس در بیمارستانی که وی پس از مسموم شدن به آن منتقل شده بود، "ناگهان" درگذشت.

طبق بیانیه ای که توسط بیمارستان در اومسک روسیه صادر شده، مرگ پزشک ۵۵ ساله به نام سرگئی ماکسیمیشین “ناگهانی” اعلام شد.

در این بیانیه آمده است: “ماكسیمیشین سرگئی والنتینوویچ، معاون پزشك مسئول بیهوشی و احیای بیمارستان شماره ۱ اورژانس اورمسك ناگهان درگذشت.”

الكسی ناوالنی، مخالف كرملین در ۲۰ آگوست سال گذشته در یك سفر هوایی بیمار شد و در شهر اومسک بستری شد. پزشک ارشد، که مسئول درمان ناوالنی در طول بستری بود، در مورد وضعیت این مخالف روس از گفتگو با مطبوعات خودداری کرده بود.

ناوالنی که دو روز در بیمارستان اومسک بود، بعداً به بیمارستانی در برلین آلمان منتقل شد. در نتیجه بررسی هایی که در بیمارستان برلین انجام شد، مشخص شد که ناوالنی با یک ماده شیمیایی متعلق به گروه نوویچوک که برای مقابله با بیماری های عصبی استفاده می شود، مسموم شده است.

علاوه بر ناوالنی، کشورهای غربی استدلال می کنند که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه عامل حادثه مسمومیت است. مسکو همه ادعاها را رد می کند.

لئونید ولکوف، یکی از نزدیکان ناوالنی، به سی‌ان‌ان گفت که ماکسیمیشین، که معالجه مخالف روس را در بیمارستان اومسک انجام داد، بیش از هر کس دیگری از وضعیت ناوالنی در آن زمان اطلاع داشت، بنابراین نمی توان سوء ظن ها در مورد مرگ “ناگهانی” این پزشک را برطرف کرد.

در بیانیه ای که توسط موسسه بهداشت اومسک ارائه شد، عنوان شد که “ماکسیمیشین، که ۲۸ سال در همان بیمارستان کار می کرد، هزاران نفر را نجات داد و دکتر خیلی زود از این دنیا رفت”.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا